Keresés ebben a blogban

2011. június 25., szombat

Asszem hülyeséget írtam

Pár nappal ezelőtti "Papot kérünk" című bejegyzésemben hülyeséget írtam, de most bocsánatot kérek és íme a helyreigazítás.
A liturgia szót holt cselekedetként jellemeztem, de nem ezt jelenti. Még jó, hogy utánanéztem.
 λειτουργία  (leitúrgia)
1) eredetileg: közszolgálat teljesítése saját költségen
2) közszolgálat, segédkezés
3) (papi) szolgálat
Etimológia:    λειτουργέω  (leitúrgeó)
1) eredetileg: közterheket magára vállal
2) szolgál
Eredeti görög nyelven 6 helyen szerepel az újszövetségben:
Luk 1:23  És lőn, hogy mikor leteltek az ő szolgálatának napjai, elméne haza.
2Kor 9:12  Mert e tisztnek szolgálata nemcsak a szenteknek szükségét elégíti ki, hanem sok hálaadással bőséges az Isten előtt;
Fil 2:17  De ha kiontatom is italáldozatként a ti hitetek áldozatánál és papiszolgálatánál,
Fil 2:30  Mert a Krisztus dolgáért jutott majdnem halálra, kockára tévén életét, hogy kárpótoljon engem azért, hogy nékem tett szolgálatotoknál ti nem voltatok jelen.
Zsid 8:6  Most azonban annyival kiválóbb szolgálatot nyert, amennyivel jobb szövetségnek közbenjárója,
Zsid 9:21  Majd a sátort is és az istentiszteletre való összes edényeket hasonlóképpen meghintette vérrel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...