Keresés ebben a blogban

2020. november 15., vasárnap

Megtartani Isten beszédét, de miért is?

Tehát az a kérdés, hogy miért tartsam meg Isten beszédét?

Itt állok néhány kamasz előtt, és el kellene mondanom, hogy miért tartsák meg Isten beszédét.

Néhány ok, ami miatt érdemes:

  • Mert nem halok meg, ha megtartom. (János 8,51)
  • Mert, ha Jézust szeretem, megtartom a beszédét, mert az Ő szava, az Atya szava. (János 14,24)
  • Mert, ha Jézust szeretem, megtartom a beszédét, az Atya szeret engem, hozzám jönnek, nálam laknak. (János 14,23)
  • Mert az Atyáé voltam, Jézusnak ajándékozott ebből a világból. (János 17,6)
  • Mert, ha megtartom, valósággá lesz bennem az Isten szeretetete. Ez mutatja meg, hogy benne élek. (1János 2,5)
  • Mert EZ TESZ BOLDOGGÁ! (Jelenések 1,3)
  • Mert az Isten tudni fog rólam, ad elém nyitott ajtót és ez mutatja, hogy nem tagadtam meg Jézust. (Jel 3,8)
  • Mert: Jel 3:10 Mivel megtartom az Ő béketűrésre [intő] beszédét, Ő is megtart engem a megpróbáltatás idején, amely az egész világra eljő, hogy megpróbálja e föld lakosait.
  • Mert: Jel 22:7 Jézus eljön hamar. Boldog, aki megtartja e könyv prófétálásának beszédeit.
Megtartani Isten beszédét. Ez a kifejezés kissé idejétmúlt, nemigen használatos a mai magyar nyelvben. Leginkább János apostol szerette ezt a szófordulatot, az Ő evangéliumában 7X -, a levelében 1X-, és a Jelenések könyvében 5X olvashatjuk.
Mégis mit takar: „Megtartani valakinek a szavát"?
Leginkább Károli használja így és az Új fordítás. Csia szerint megőriz, Egyszerű fordítás szerint engedelmeskedik, Message szerint gyakorolni-, gyakorlatba vinni, amit mond.
Görögben: τηρέω (téreó)
1) megtart, betart
2) őriz, megőriz, megóv
3) vigyáz, figyel, szemmel tart, ügyel
4) fenntart
5) gondoz, gondoskodik

Még egy választ találtam, miközben egy személyiségtesztet töltöttem ki.
Rájöttem, hogy a teszt talált, süllyedt. Sok jó tulajdonságom alakult ki az évek alatt, úgynevezett Kampányfőnök lettem. Idézőjelben. És tényleg. De vajon ez történt volna, ha nem térek meg? Mi lett volna, ha nem tartom meg az évek alatt a beszédét?
Ez a dal nagyon jó választ ad a személyiségtesztre, Az vagyok, kinek Te hívsz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...