Keresés ebben a blogban

2018. április 9., hétfő

Sűrű napok

 A tegnap nem volt ingerszegény nap nekem. Javarészt jó dolgok, ámbár a Szilvivel megnézett Mária Magdolna c. mozifilm a kellemes együtt töltött időn kívül nem hozott nagy élményt.
Hogy mégis egy szuper (legszuperebb) dolgot említsek: A SALOM. (Itt már írtam róla).
Győző bácsi pár mondata szíven ütött ezzel kapcsolatban. Az igehirdetés Jézus megjelenéséről szólt feltámadása után a tanítványok között. Próbálom visszaadni:

  • A békesség / salom / eiréné azt is jelenti, hogy Isten a beteljesületlen vágyaink okozta gyötrelem fölött is békességet ad. Isten ezt mindenkinek kész adni, csak el kell fogadni Tőle.
  • Tamás hitetlensége nem biztos, hogy dicséretes, másfelől nagyon is kívánatos. Ő maga akart találkozni Jézussal Jézus pedig van olyan alázatos, hogy találkozik mindenkivel, aki erre kéri.

Bemmmm!  Ha pár mondatot kiemelnék a tegnapból, ez lenne az.
És íme az igerész:
János 20, 19-31 Aznap este, a hét első napján, a tanítványok együtt voltak. De bezárták az ajtókat, mivel féltek a vallási vezetőktől. Jézus hirtelen megjelent közöttük, és köszönt: „Békesség!” Miután ezt mondta, megmutatta nekik a két kezét és az oldalát. A tanítványok nagyon megörültek, hogy látják az Urat.
Ezután Jézus újra azt mondta nekik: „Békesség! Ahogyan engem elküldött az Atya, most én is úgy küldelek el titeket.” Rájuk lehelt, és ezt mondta: „Fogadjátok be a Szent Szellemet! Ha megbocsátjátok valakinek a bűneit, akkor azokra a bűnökre bocsánatot nyer. Ha pedig nem bocsátjátok meg, akkor azokra nem kap bocsánatot.”
 Tamás, akit Ikernek is hívtak, a tizenkét tanítvány közé tartozott, de nem volt ott, amikor Jézus megjelent közöttük. A többiek elmondták neki, hogy látták az Urat, de Tamás így válaszolt: „Csak akkor hiszem, ha a saját szememmel látom és megérintem Jézus kezén a szögek helyét, és ha a kezem az oldalára teszem!”
Nyolc nappal később a tanítványok újra összegyűltek, és akkor már Tamás is velük volt. Ekkor Jézus ismét megjelent közöttük, pedig az ajtók zárva voltak. „Békesség!” — köszönt nekik. Azután Tamáshoz fordult: „Tedd ide az ujjadat, és nézd meg a kezemet! Nyújtsd ki a kezedet, és tedd az oldalamra! Ne kételkedj többé, hanem higgy!”
 Tamás ezt mondta: „Uram, Istenem!”
 Jézus ezt kérdezte tőle: „Azért hiszel, mert látsz engem? Boldogok és áldottak, akik bár nem látnak engem, mégis hisznek bennem!”
 Jézus nagyon sok csodát tett a tanítványai szeme láttára. Ezek közül azonban sok nincs leírva ebben a könyvben.  Amelyek viszont le vannak írva, azokat éppen azért jegyezték fel a számotokra, hogy higgyétek, hogy Jézus a Messiás, az Isten Fia, s hogy a benne való hit által életetek legyen a nevében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...