Keresés ebben a blogban

2014. február 8., szombat

Gyakorlati jóindulat

Az elmúlt időszakban az tanultam, hogy bármennyire szeretném gyakorlatba ültetni a jóindulatot -  itt írtam is róla -  nem sikerül maradéktalanul.
Legyél jóindulatú!
Vagy inkább olyan 10-ből 5X.
Mik a nehezítő körülmények?
  • ellenszenv az illető iránt
  • büszkeségem
  • indulataim
  • akadékoskodás
  • van hogy eszembe se jut
Mi szólna a jóindulat mellett?
  • Isten (...értsétek meg végre,
    mit jelent ez:»Irgalmasságot kívánok,
    nem áldozatokat!« Máté 9,13)
  • lelkiismeretem
Itt egy gyakorlati történet a jóindulatról és az akadékoskodásról:
Jézus szombaton meggyógyít egy asszonyt
Lukács 13,10 Egyszer Jézus a zsinagógában tanított szombaton. 11 Volt ott egy asszony, aki már tizennyolc éve beteg volt a benne lakó gonosz szellem miatt. Egészen összegörnyedt, és nem tudott felegyenesedni. 12 Amikor Jézus meglátta, magához hívta, és megszólította: „Asszony, megszabadultál az erőtlenségtől!” 13 Rátette a kezét, mire az asszony azonnal felegyenesedett, és Istent dicsérte. 14 De a zsinagóga vezetője megharagudott Jézusra, amiért szombaton gyógyította meg az asszonyt. Ezt mondta: „Hat nap van egy héten, hogy dolgozzatok. Azokon a napokon jöjjetek, ha meg akartok gyógyulni, ne szombaton!” 15 Erre az Úr így válaszolt: „Képmutatók! Ugye, szombaton is mindannyian eloldozzátok az ökreiteket meg a szamaraitokat az istállóból, hogy megitassátok azokat? 16 Nézzétek ezt az asszonyt, aki Ábrahámtól származik, és akit a Sátán tizennyolc évig megkötözve tartott! Ha az ökröket el lehet oldozni szombaton, akkor mennyivel inkább fel kell oldani ezt az asszonyt a kötelékeiből?!” 17 Ekkor mindenki elszégyellte magát, aki ellenkezett vele, a többiek pedig örültek Jézus csodálatos tetteinek.
Egy gyakorlati táblázat, - tekinthető lázmérőnek:

Jóindulatról tanúskodik:
  • jót akarsz valakinek
  • jót mondasz valakiről
  • vágysz rá, hogy jó dolgok történjenek vele  (gyógyulás, szabadulás, jó előmenetel)
Rosszindulatról tanúskodik:
  • rosszat akarsz valakinek
  • szeretnél rossz dolgokat mondani róla
  • vágysz rá, hogy rossz dolog érje ( pl. hogy legyen rossz napja, vagy „megüsse a bokáját”) 

Ez alapján el lehet dönteni, hogy mennyi jóindulat van bennünk a gyakorlatban / van-e lázad / kell-e lázcsillapító?
És akkor az érdektelenségről nem is szóltam....

Lázcsillapító:
Uram bocsáss meg, hogy rosszindulatú voltam és segíts nekem jóindulatú embernek lenni akkor is, ha bántanak, vagy ha nincs kedvem hozzá!

Mi van a homlokodra írva?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...