Keresés ebben a blogban

2012. november 9., péntek

(Jó) Földet reá!

Régi Hofi Géza kabaréban hallottam ezt a mondatot, mikor focimeccsekről idézett humoristánk. A közönség által kántált szösszenetekből azt a mondatocskát, amit akkor ordítottak, midőn egyik játékos a elesett.
,, Földet reá!"
Én azonban nem ilyen értelemben gondoltam ezt, hanem Jézusnak a magvetőről szóló példáján gondolkoztam, mikor is
  • az egyik mag az út szélére esett és a madarak felcsipegették - nem tudott termést hozni.
  • A másik olyan helyre, ahol kevés föld volt, de sok kő - föld híján itt sem tudott jól meggyökeresedni és termést hozni.
  • A harmadik olyan helyre esett, ahol ugyan volt föld, de tele volt rossz növényekkel, amik elnyomták a fejlődésben - itt sem tudott termést hozni.
  • A negyediknél jó volt a föld, meg a mikroklíma, itt aztán tudott teremni, mint a csuda 30X, 60X, 100X annyit.
Akkor most újra mondom:
,, Földet reá!"
Aztán megint csak eszembe jutott az a növénykém, ami évekig semmi másból nem állt, csak egy szem kis levélkéből. Se szára, se semmi, csak egy szál kis levél.... Ellenben mikor megelégeltem csekély díszítő értékét kihúztam a földből és sok erős gyökere volt.
Na erre varrjunk gombot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...