Keresés ebben a blogban

2011. február 15., kedd

Szelídség a'la Szentszellem

Máté 5:5  Boldogok a szelídek: mert ők örökségül bírják a földet.
Ki érezne félelmet ilyen szelíd jószágok láttán, hacsak nem a madárinfluenzától reszket, vagy netán látta a híres Alfred Hitchcock filmet..
Magam is vágyom efféle szelídségre, és mikor az ellenkezőjét tapasztalom megijedek. Mert tudok ám én tűzokádó verzió is lenni.
Máté 5:9  Boldogok a békességre igyekezők: mert ők az Isten fiainak mondatnak.
Néha azt hisszük az biztos módja a békesség-szerzésnek, ha besöpörjük a szőnyeg alá a problémákat. Pedig ez rossz megoldás. Abból inkább elesés lesz, midőn megbotlunk a csinos kis kupacban, amit épp az imént gyűjtögettünk be a szőnyegünk alá.
...legyetek azért okosak mint a kígyók, és szelídek mint a galambok.
Itt a szelíd ezt jelenti: ἀκέραιος  (akeraiosz) - vegyítetlen, tiszta, érintetlen, romlatlan, ártatlan.
Ez azért nehéz, mert már gondolati szinten ilyen tisztának kell lennünk. Azt pedig mi képtelenek vagyunk magunktól produkálni. Ezek az Istennel való közösség gyümölcsei lesznek bennünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...