Keresés ebben a blogban

2011. február 22., kedd

Struccpolitika


Idáig mindig azt hittem, ha kiakadok, az csak mások miatt lehet, de most rájöttem, hogy az én szívem keménysége is lehet az, ha másokban olyasmit látok meg, ami azután arra kényszerít, hogy ne is akarjak vele beszélni.
Jézus egy alkalommal így szólt:
Máté 5:29-30 Ha pedig a te jobb szemed megbotránkoztat téged, vájd ki azt és vesd el magadtól; mert jobb néked, hogy egy vesszen el a te tagjaid közül, semhogy egész tested a gyehennára vettessék. És ha a te jobb kezed botránkoztat meg téged, vágd le azt és vesd el magadtól; mert jobb néked, hogy egy vesszen el a te tagjaid közül, semhogy egész tested a gyehennára vettessék.
De ennek az ellenkezőjéről is ír:Róma 14:13 Tovább tehát ne ítélgessük egymást, hanem annál a döntésnél maradjatok meg inkább, hogy ütközést, vagy kelepcét a testvér elé nem fogtok vetni.
Tehát láthatjuk, hogy sem a botránkozás, sem a botránkoztatás nem hasznos. Mi tehát a megoldás? Vonuljunk ki a társadalomból és ne is találkozzunk senkivel, nehogy bármelyikbe beleessünk? Vagy netán, mint a strucc, dugjuk be a fejünket a homokba, hogy ne lássunk és ne halljunk? Nem egészen ez az ,,isteni" megoldás, hanem az, hogy a másikat különbnek tartsuk saját magunknál, ami - lássuk be - könnyű, ha a másikat a szívünkben különbnek is tartjuk magunknál. De mindjárt, ha ez másképp van meg kell erőltetni magunkat, úgymond megfeszíteni az indulatainkat.
Hogy ez könnyű, vagy nehéz? Nem kell messzire menned, és meg fogod látni, hogy a Mount Everest megmászása valamivel könnyebb lehet annál, mint hogy ,,elszenvedjük egymást".
Ef 4,1-3
Ezért én, aki fogságban vagyok az Úrért, arra kérlek benneteket, hogy éljetek méltóan az Istentől kapott meghívásotokhoz! 
Legyetek mindig alázatosak, szelídek és türelmesek, és isteni szeretettel viseljétek el egymást!
A Szent Szellem a békesség kötelével vesz körül, és így köt össze benneteket. Minden igyekezettel arra törekedjetek, hogy ezt az egységet őrizzétek meg!  
elszenvedni, elviselni:  ἀνέχομαι (ἀνέχω)  (anekhomai anekhó)
1) fölemel, szilárdan tart
2) eltűr, elvisel, bátran vállal, kibír
3) meghallgat, türelmesen végighallgat

botránkozás:  σκάνδαλον  (szkandalon)
1) csapda, kelepce
2) bűnre csábítás / késztetés, kihívás
3) ok a felháborodásra, botránykő
máshol : ἀπρόσκοπος  (aproszkoposz)
1) hibátlan, meg nem botló, tiszta (lelkiismeret)
2) meg nem botránkoztató


1 megjegyzés:

  1. Nézd, Nekem ez most nagy lecke, és lehet, hogy bukásra állok. kegyelemből tán átmegyek...

    VálaszTörlés

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...