Keresés ebben a blogban

2021. április 18., vasárnap

Tökéletes...


Ma a gazdag ifjú történetét nézem meg kicsit.

Hetekkel ezelőtt megfogott, ahogy leírta azt az alázat(oskodást) az evangélium. 

Miért neveztem alázat(oskodás)nak?

A térdreesés és a megszólítás miatt. 

Már éppen indulni készült, amikor egy férfi odafutott hozzá. Leborult előtte, és megkérdezte: „Jó Mester! Mit kell tennem, hogy örök életet kaphassak?” Jézus így válaszolt: „Miért mondasz engem jónak? Egyedül csak Isten jó, senki más. Ismered a Törvény parancsait: Ne gyilkolj! Ne kövess el házasságtörést! Ne lopj! Ne tanúskodj hamisan! Ne csalj! Tiszteld apádat és anyádat!” A férfi erre így válaszolt: „Mester, én mindezt megtartottam gyerekkorom óta.” Jézus rátekintett, megkedvelte, és ezt mondta: „Még egy dolog van, amit meg kell tenned. Menj, add el minden vagyonodat, és amit érte kapsz, oszd szét a szegények között! Akkor majd a Mennyben lesz a kincsed. Azután gyere, és kövess engem!” Erre a válaszra a férfi arca elkomorult, és szomorúan elment, mert nagyon gazdag volt.

Márk evangéliuma 10:17‭-‬22 EFO

Arra jutottam, hogy Jézus itt nem arra mutat rá, hogy nem üdvözülhet a gazdag, csupán azt hangsúlyozta, hogy ha önerőből akar, akkor lesz vele dolog.

Ugyanez másik két helyen:

Máté 19:16 És íme hozzá jövén egy ember, monda neki: Jó mester, mi jót cselekedjem, hogy örök életet nyerjek?

Luk 18:18 És megkérdé őt egy főember, mondván: Jó Mester, mit cselekedjem, hogy az örökéletet elnyerhessem?






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...