Keresés ebben a blogban

2020. szeptember 3., csütörtök

50. Zsoltár

 Sok-sok éve találkoztam azzal a szokással, hogy a keresztények szülinapjuk alkalmával az adott Zsoltárt olvassák fel az ünnepeltnek.
Mit ad Isten, az 50. Zsoltár következett.
Na nem nekem, dehogyis! Hogy a bánatba' lehetnék én 50. Alig tokásodom.
 Szóval elolvastam a dehogy nekem szólót.
Majd felfigyeltem a fogadás teljesítése kifejezésre a 14. versben.
Adj hálát Istennek, ez legyen áldozatod, s ha ígértél valamit a Felségesnek, teljesítsd
Itt olvasható paralel a Károli és az Egyszerű fordítás.
A fogadás teljesítése károliul van.
Héberben, mert, hogy ez az ószövetségi 👅nyelv, így szól:
שָׁלֵם‬ (šálém) 1) véghezvisz, megvalósít
2) befejez vmit,
נֵדֶר נֶדֶר‬ (néḏer neḏer)
1) eskü, fogadalom
2) fogadalmi ajándék
Származása a נָדַר‬ (náḏar) szóból: 1) megfogad, fogadalmat tesz, esküszik,esküt tesz - írom ezt a pontosság kedvéért.

Ez így együtt 15 alkalommal van benne az Ószövetségben, ezek mindegyike megérné egy misét, akarom mondani tanulmányt.
5Móz 23:21 Ha fogadással ígérsz valamit az Úrnak, a te Istenednek: ne halogasd annak megadását; mert bizony megkeresi azt rajtad az Úr, a te Istened, és bűnül tulajdoníttatik az neked.
2Sám 15:7 Lőn pedig negyven esztendő múlván, monda Absolon a királynak: Hadd menjek el, és teljesítsem Hebronban azt a fogadást, melyet fogadtam az Úrnak;
Jób 22:27 Hozzá könyörögsz és meghallgat téged, és lefizeted fogadásaidat.
Zsolt 22:26 Felőled lesz dicséretem a nagy gyülekezetben. Az én fogadásaimat megadom azok előtt, akik félik őt.
Zsolt 56:13 Tartozom, oh Isten, az én neked tett fogadásaimmal; megadom neked a hálaáldozatokat;
Zsolt 61:9 Így éneklem majd a te nevedet szüntelen, hogy beteljesítsem az én fogadásaimat minden napon.
Zsolt 65:2 Tied a hódolat, a dicséret, oh Isten, a Sionon; és neked teljesítik [ott] a fogadást.
Zsolt 66:13 Elmegyek házadba égőáldozatokkal, lefizetem neked fogadásaimat,
Zsolt 116:14 Az Úr iránt való fogadásaimat megadom az ő egész népe előtt.
Zsolt 116:18 Az Úr iránt való fogadásaimat megadom az ő egész népe előtt,
Péld 7:14 Hálaáldozattal tartoztam, ma adtam meg fogadásimat.
Préd 5:4 Mikor Istennek fogadást téssz, ne halogasd annak megadását; mert nem gyönyörködik a bolondokban. Amit fogadsz, megteljesítsd!
Ézs 19:21 És megismerteti magát az Úr Egyiptommal, és megismeri Egyiptom az Urat ama napon, és szolgálják véres áldozattal és ételáldozattal, és fogadnak fogadást az Úrnak, és teljesítik.
Náh 1:15 Íme a hegyeken örömhírhozónak lábai! Békességet hirdet. Ünnepeld Júda ünnepeidet, fizesd le fogadásaidat; mert nem vonul át rajtad többé a semmirekellő; mindenestől kiirtatott.
+1:
Jón 2:9 Akik hiú bálványokra ügyelnek, elhagyják boldogságukat; De én hálaadó szóval áldozom neked; megadom, amit fogadtam. Az Úré a szabadítás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...