Keresés ebben a blogban

2017. december 1., péntek

A bosszúról

 Magatokért bosszút ne álljatok... írja Pál a Római levél 12:19-ben.
És a szeretteiteket sem nektek kell  megvédeni... - tette számomra világossá Isten Szelleme ma reggel.
Tk. nekem azt is el kell hinnem, hogy:
Ha Isten mindenható, - márpedig az!!! - nem lehetetlen , hogy meghallja a szeretteimért mondott kéréseimet is. Nem nekem kell harcolnom értük. Legalábbis nem emberi módon.

Ez egyszerű és érdekes felfedezés volt.
Fent idézett igerész így szól:
Szeretett testvéreim, ne álljatok bosszút magatokért! Inkább bízzátok ezt Isten haragjára, mert meg van írva: „A bosszúállás az én dolgom, én majd megfizetek, ezt mondja az Örökkévaló.”
A bosszúállás görögben:  ἐκδίκησις (ekdikészisz)
1) igazságszolgáltatás, megvédelmezés
2) büntetés, megtorlás, bosszú
...Ez természetesen nem azt jelenti, hogy fifikásan így kívánok rosszat másnak. Csak annyit, hogy átadom a jogot Istennek minden okoskodásom felett.
Ahonnan pedig idézett Pál:
„Enyém a büntetés joga,
enyém a bosszúállás
— mondja az Örökkévaló —,
megőrzöm ezt magamnak,
lepecsételt kincseim között.
Én megfizetek nekik,
s akkor elhullanak,
mert közel a veszedelem napja,
amely rájuk vár,
és sebesen közeledik.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...