Keresés ebben a blogban

2017. április 12., szerda

Öröm

Szeretem a vidámságot, a nevetést és az örömöt.
Még jobb, ha ez az öröm Istentől származik, mert ezt semmilyen boldogság nem múlja felül.
A Biblia így beszél erről: a Szent Szellem öröme.
3 verset találtam erre vonatkozóan az Újszövetségben:
Róma 14:17 Mert az Isten országa nem evés, nem ivás, hanem igazság, békesség és Szentszellem által való öröm.
Róma 15:13 Isten, aki minden reménység forrása, egészen csordultig töltsön be titeket örömmel és békességgel — a benne való hitetek által. S így a Szent Szellem ereje által a reménységetek is túláradóan bőséges legyen!
1 Thesszalonika 1:6 Ti pedig követtétek a mi példánkat és az Úr példáját. Nagy örömmel befogadtátok a tanításunkat, pedig sok szenvedést kellett elviselnetek. Azt az örömet pedig a Szent Szellem keltette bennetek.
 Ennek szöges ellentéte a szívben a viszály és a csúfolódás, másokon való gúnyolódás. Mivel tetten értem a dolgot magamban, ezért kicsit megvizsgálom ezeket Isten szemszögéből. Félreértés ne essék, Istennek jó a humora és véleményem szerint szereti is azt, de a gúny az embertársaink ellen nem tartozik ebbe a kategóriába. Rögtön tudni fogjuk, midőn mások teszik ezt velünk.
Többször eszembe jutott két igerész mostanában, az egyik:
Máté 12:25 Mivel Jézus tudta, mit gondoltak, így szólt hozzájuk: „Minden királyság, amelyben megosztottság van, és amely önmaga ellen harcol, elpusztul. Megsemmisül minden város és család is, amelyben megosztottság van, és amely önmaga ellen harcol.
Szerintem ez igaz a munkahelyekre, iskolákra és az országokra is. A másik:
Jakab 3:9-10 Nyelvünkkel áldjuk és dicsérjük Urunkat és Atyánkat. De ugyanazzal a nyelvvel átkozzuk az embereket, akiket Isten a saját képére teremtett! Ugyanabból a szájból származik áldás és átok! Testvéreim, nem lenne szabad, hogy ilyesmi megtörténjen!
Ha igaz, - márpedig hiszem, hogy igaz Isten beszéde, sokat árthatok a kimondott szavaimmal. Nem tehetek mást, mint imádkozom, hogy ez a típusú bűn is gyökerestül tűnjön el az életemből!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...