Keresés ebben a blogban

2017. április 6., csütörtök

Napi Reményből

Tegnap olvastam valamit, ami meglepett, megosztom:
Katt ide: Napiremény Blog
Nem az alap mondanivaló lepett meg igazán, hanem az az odabiggyesztett kifejezés a végén, hogy nincs mentsége senkinek.
Megnéztem, Károliban és a többi fordításban is ott van. Megörökítettem e rövidke igeszakaszt message fordításban, mert egyfelől nagyon tetszett az eleje, másfelől eléggé megijeszt a vége. Én így dolgozom fel a dolgokat, hogy elmélkedem közben rajtuk. Meg persze imádkozom...

Görögben:  ἀναπολόγητος  (anapologétosz)
- védhetetlen, menthetetlen, nincs mentsége
Etimológia: fosztóképző + ἀπολογέομαι  (apologeomai) 1) védekezik 2) védőbeszédet mond, védelmére elmond


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...