Keresés ebben a blogban

2012. október 10., szerda

Én nem hinném...

...azt, hogy József Attila öngyilkos lett.
Aki ilyen verseket tudott írni????

A SZÁMOKRÓL

Tanultátok-e a számokat?

Bizony számok az emberek is,
Mintha sok 1-es volna az irkában.
Hanem ezek maguk számolódnak
És csudálkozik módfölött az irka,
Hogy mindegyik csak magára gondol,
Különb akar lenni a többinél
S oktalanul külön hatványozódik,
Pedig csinálhatja a végtelenségig,
Az 1 ilyformán mindig 1 marad
És nem szoroz az 1 és nem is oszt.

Vegyetek erőt magatokon
És legelőször is
A legegyszerűbb dologhoz lássatok -
Adódjatok össze,
Hogy roppant módon felnövekedvén,
Az Istent is, aki végtelenség,
Valahogyan megközelítsétek.




1924 első fele

1 megjegyzés:

  1. Én sem! Amikor tanultunk József Attiláról, nekem azonnal az egyik kedvenc költőm lett a versei miatt :-) A magyartanár minket úgy tanított, hogy elmondta mindkát elméletet a halálával kapcsolatvan, mert hogy "a mai napig nem tudják pontosan mitől"(baleset vagy öngyilkosság) Ha valaki azt mondta hogy József Attila öngyilkos lett, valahogy a bensőm hevesen tiltakozott! Mert az lehetetlen, hogy ő, az én egyik kedvenc költőm ilyet követett volna el...

    VálaszTörlés

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...