Keresés ebben a blogban

2011. október 18., kedd

Kit szeret az Atya?

Már tegnap reggel belém hasított egy-két villámszerű felismerés, és ismét több szálon fut a dolog. Remélem ki lehet bogozni a témákat.
  • A pásztor funkciója
  • Elhívása
  • Kit szeret az Atya?
Az Ezékiel könyvében leírja, hogy mi mindent nem csináltak a pásztorok, amiket mind meg kellett volna tenniük, illetve sok dolgot rosszul csináltak. A János evangéliumában és a 23. zsoltárban pedig Jézust - mint a jó pásztort írja le. Elég kontrasztos.
Aztán a következő gondolat a pásztori elhívásról szól, szintén a János 10 elejével kezdődik. Folytatódik az Efézus 4, 11-14.
A harmadik pedig:
Ján 14:21  Aki ismeri az én parancsolataimat és megtartja azokat, az szeret engem; aki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, én is szeretem azt, és kijelentem magamat annak.
ismer: ἔχω  (ekhó)
1) tart, megfog, megragad
2) birtokol, birtokában tart, hatalmában van, van neki
3) gazdag, vagyonos
4) irányítása alatt tart, igazgat; alá van neki rendelve, rendelkezésére áll
5) birtokba vesz, elfoglal, megszerez
6) elfog, meglep (érzés, indulat, álom stb.)
7) visel, hord
8) tartalmaz, magába foglal
9) tud, bír, képes; ért
10) megtart, megvéd; fogva tart
11) magában foglal, tartalmaz; előidéz, okoz
12) tekint / tart vmilyennek / vkinek
13) kifogása, ellenvetése van
14) vmilyen korú, vhány éves (szó szerint: X évvel rendelkezik)
15) történik, viselkedik, vmilyen állapotban van
16) vhogyan van / áll a dolog / helyzet
17) mediális alak: részesedik vmiben, kapcsolatos vmihez, összefügg vmivel
18) mediális alak: szomszédos, határos, következő

megtart : τηρέω  (téreó)
1) vigyáz, figyel, szemmel tart, ügyel, őriz, megóv
2) gondoz, gondoskodik
3) megtart, betart

szeret: ἀγαπάω  (agapaó)
- szeret; barátságosan fogad, szívesen lát; kedvel, többre tart; megelégszik vmivel

kijelentem: ἐμφανίζω  (emphanidzó)
1) megmutat, bemutat
2) kijelent, tudomására hoz, felfed

Etimológia:  a ἐμφανής  (emphanész)
1) látható, nyilvánvaló, nyílt
2) nyilvános

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...