Keresés ebben a blogban

2021. január 19., kedd

Mi a céltévesztés?


Az a céltévesztettség, ami ellenünk irányul nem súlyosabb, mint a miénk, csak jobban fáj... (A Biblia ezt a képet használja a bűnre.)

Magunkat hamar kimentjük a felelősség alól:

  • Képtelen vagyok...
  • Függő vagyok, 
  • Nem vagyok felelős,
  • Célévesztett voltam...
Teszem azt: Egy férfi drogos lesz, ez alatt az idő alatt tönkremegy a családja, és mire észbe kap, széthullott. Ezek után a felesége más férfit talál, elválik tőle.
Ki a hibás? Ki kezdte a céltévesztést? Ki fejezi be?

ἁμαρτάνω (hamartanó) 
1) bűnt követ el, vétkezik (Isten ellen pl. Luk 15:18, Krisztus és a testvérek ellen pl.: 1Kor 8:12, önmaga ellen pl.: 1Kor 6:18, Törvény ellen pl.: Csel 25:8)
2) bűnben él (folyamatos görög igealak esetén, pl.: Jn 5:14, 8:11, 1Jn 3:6)
3) elvét, eltéveszt, elhibáz
4) elfeledkezik vmiről, elmulaszt
5) eltéveszti a célpontot (és így nem részesül díjazásban)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...