Keresés ebben a blogban

2021. január 11., hétfő

Életet adni

Életet adni úgy is lehet, hogy szülsz egy gyermeket. 


Mondjuk ez annyiban nem igaz, hogy Isten adta az életet, én csak a testemben hordtam ki a magzatot.

Vagy pl az az örökbefogadó anya, aki bár nem tolta ki a szülőcsatornáján azt a kis életét, de feláldozza magát óráról órára a gyermekért. Nem egy napig, vagy kettőig, hanem akkor is, amikor kiborító kamasz lesz belőle, egy igazi kis lázadógép.

Hogyan lehet még életet adni? Jézus tanítása és János felsorolása szerint:

Ján 10:11 Én vagyok a jó pásztor: a jó pásztor életét adja a juhokért.

Ján 10:15 Amiként ismer engem az Atya, és én [is] ismerem az Atyát; és életemet adom a juhokért.

Ján 10:17 Azért szeret engem az Atya, mert én leteszem az én életemet, hogy újra felvegyem azt.

Ján 15:13 Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.

1Ján 3:16 Arról ismertük meg a szeretetet, hogy Ő az ő életét adta értünk: mi is kötelesek vagyunk odaadni életünket a mi atyánkfiaiért.

Néha mártírhalált kell halni másokért lélekben. Jézus testben is megtette, sőt, sokan mások is. Mond ilyet Jézus, hogy: 

És aki föl nem veszi az ő keresztjét és úgy nem követ engem, nem méltó én hozzám. Máté 10:38 

Itt szerintem abszolút az önmegtagadás a téma. Annál is inkább, mert előtte Péter lelki megnyilvánulását kezelte, (távozz tőlem Sátán!), utána pedig arról beszél, hogy aki meg akarja tartani elveszti, aki pedig érte feláldozza, az megnyeri az életet.

...Az egóm, az indulataim megtagadása. Ma, egy veszekedés kapcsán-, az igazam feláldozása kapcsán-, az ige megélése kapcsán bőven van alkalmunk az életünket adni. 

Az odafelvalókkal törődés kapcsán is.


Visszatérve az életünk feláldozására:

Ján 10:12-13 A béres pedig és aki nem pásztor, akinek a juhok nem tulajdonai, látja a farkast jőni, és elhagyja a juhokat, és elfut: és a farkas elragadozza azokat, és elszéleszti a juhokat. A béres pedig azért fut el, mert béres, és nincs gondja a juhokra.

Itt ebben a két igeversben nyilvánvalóvá lesz az a gondolkodás, ami a leszarós-, a saját életét mentő béres és a tulajdonosi hozzáállás között van. A béres fizetsége nem terjed ki az életének odaadásra inkább elszalad a problémák elől. 

Az is egyfajta áldozat Isten előtt, ha elmondom Neki:

Uram, én most így érzek, de a te igéd ezt, meg ezt mondja erre a dologra. Akkor én Neked fogadok szót, mert meg van írva, többet ér a a szófogadás a kosok kövérénél.

Két igeverset kihagytam az életadós sorozatból fent. 

Ján 13:37 Monda neki Péter: Uram, miért nem mehetek most utánad? Az életemet adom érted!

Ján 13:38 Felele neki Jézus: Az életedet adod értem? Bizony, bizony mondom neked, nem szól addig a kakas, mígnem háromszor megtagadsz engem.

Ez ma szlengesen így hangozhatna: Az életedet adod? Hülyegyerek, három perc múlva letagadod, hogy ismersz! 

Legvégül: mire gondolt a költő az alatt, hogy élet

pszükhé 

1) lélek (értelem, érzelem és akarat összessége)
2) élet
3) lélegzet, lehelet

Ismerős felsorolás, honnan is? Hát innen: 

Máté 22:37 Jézus pedig monda neki: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. 

Luk 10:27 Az pedig felelvén, monda: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből és teljes lelkedből és minden erődből és teljes elmédből; és a te felebarátodat, mint magadat. 

5Móz 10:12 Most pedig, óh Izrael! mit kíván az Úr, a te Istened tőled? Csak azt, hogy féljed az Urat, a te Istenedet; hogy minden ő utain járj, és szeresd őt, és tiszteljed az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, és teljes lelkedből,

 Ez egy régebbi

+ Még egy régebbi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...