Keresés ebben a blogban

2019. október 28., hétfő

Űzd el a szolgálót!

Ábrahám története legalábbis nagyvonalakban biztosan megvan mindenkinek.
Nemrég felfigyeltem arra, és azóta is csodálom a tényt, hogy Istennek komolyan gondja volt Hágárra és Ismaelre. 2X is szól neki:
1Móz 16:7 És találá őt (Hágárt) az Úrnak angyala egy forrásnál a pusztában, annál a forrásnál, amely a Súrba menő úton van.
...
1Móz 21:17 Meghallá pedig Isten a gyermeknek szavát, és kiálta az Isten angyala az égből Hágárnak, és monda neki: Mi lelt téged Hágár? ne félj, mert az Isten meghallotta a gyermeknek szavát, ott ahol van.
Az 1 Mózes 16-ban és 21-ben többet is olvashatunk erről.
Ez utóbbi esetben Sára menesztette Hágárt, így szólt:
1Móz 21:10 Monda Ábrahámnak: Kergesd el ezt a szolgálót az ő fiával egybe, mert nem lesz örökös e szolgáló fia az én fiammal, Izsákkal.
Ezután az Örökkévaló megnyugtatta Ábrahámot, és kifejtette, hogy gondja lesz Ismaelre.
Sára itteni szavai az Újszövetségben megismétlődnek, mégpedig Pál apostol részéről abban a kontextusban, ami a test és a Szellem, az ó- és új ember, valamint a törvény -, és kegyelem ellentétéről szól.
Gal 4:30 De mit mond az Írás? Űzd ki a szolgálót és az ő fiát; mert a szolgáló fia nem örököl a szabad nő fiával.

Nna ez kiűzés szó ragadott most meg engem.
Görögben :
ἐκβάλλω (ekballó)
1) kidob, kivet
2) kiűz, eltávolít, kitaszít
3) kihoz, kivesz, elővesz, kivezet; világra hoz
4) megtagad, elutasít, mellőz

Héberben:

גָּרַשׁ‬ (gáraš

- A) Kal

1) kiűz, elűz, elkerget; elhajt; kivet; eltaszít, elküld

2) kifoszt, kizsákmányol

B) Piél

kiűz, elűz, elkerget

C) Pual

kiűzetik, elűzetik

D) Nifal

1) kiűzetik, elűzetik

2) kiárad; háborog (víz)

Ez előbbi az Ördög kiűzés-, utóbbi az Édenkertből való kiűzetés szava is.

Hát, csak úgy gondolkodtam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...