Keresés ebben a blogban

2019. május 30., csütörtök

Scofield jegyzet a „Semá jiszráel"-ről

... De csak azért, mert Mikeás tanulmányozásakor a 3, 9 ben valami ilyesmi megszólítás találtam. Aztán elgondolkodtatott, hogy ennek és annak lehet e közé egymáshoz.
Mik 3:9 Halljátok ezt, kérlek, Jákób házának fejei és Izrael házának vezérei! akik utáljátok az ítéletet, és minden igazságot elcsavartok;
5Móz 6:4 (6,4) Ez a vers a „Semá" (halld) héber szóval kezdődik; az egész verset mint Izráel hitvallását ismerik. A semá a héber vallásgyakorlatban magába foglalja az 5Móz 6,4-9; 11,13-21 és 4Móz 15,37-41-et. A „semá" a zsidók egyistenhitét hangsúlyozza ki. Állítólag Mózes megparancsolta, hogy a „semát" naponta kétszer kell elolvasni („mikor lefekszel és mikor fölkelsz"), és a zsidók ezt minden időben isteni rendelésnek tekintették. A héber szövegben ennek a mondatnak első és utolsó szavát vastag betűvel írták. Zsidó hagyomány szerint ez azt jelentette, hogy ezeket a fontos szavakat ki kell emelni, érthetően kell kiejteni és nem hadarva.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...