Keresés ebben a blogban

2019. február 20., szerda

Piramisjáték, avagy a gabonamag halála

 Jó. Valószínűleg hülye hasonlatot választottam, de a  címnek mégiscsak érdekesnek kell lennie, nem?
De. Namármost mire gondoltam?
Matekozzunk!
A hozam a gabonamag idézőjeles halálával hányszoros termést fog hozni? Azt olvastam, hogy egy kalász kb. 30-40 magot tartalmaz. Ha annak a 30-40 magnak csak a fele hoz termést és beváltja a hozzá fűzött reményeket, az már csodálatos eredmény. Csak a következő aratásnál 450-500 szem magunk lesz, és így tovább.
Micsoda potenciál!

Más:
Nagyon megragadott az a gondolat, hogy az ószövetségben átnevezett jeles emberek nevébe beépített pár betű Isten nevéből mekkora változást hoztak viselőik életében.
Ábrám-Ábrahám
Szárai- Sára
Jákob-Izráél
  אַבְרָם ('aḇərám)
Ábrám = „felmagasztalt atya"; „felmagasztalás, felemelés atyja”
- Ábrahám eredeti neve
  אַבְרָהָם ('aḇəráhám)
Ábrahám = „sokaság atyja"
- pátriárka, a zsidó nép ősatyja
 שָׂרַי (śáraj)
Szárai = talán „fejedelmeim”- Sára eredeti neve
  שָׂרָה (śáráh)
Szára (Sára) = „hercegnő, fejedelemnő”
- Ábrahám felesége, Izsák anyja
  יַעֲקֹב (jaʿăqóḇ)
Jákob = „sarkot megragadó”; „csapdát állító”
- 1) Izsák fia, Ábraham unokája, Izrael 12 pátriárkájának az apja
2) szimbolikusan Izrael földje
  יִשְׂרָאֵל (jiśərá'él)
Izrael = „Isten harcosa”; „Isten győzedelmeskedik”
- 1) Jákob második neve, amit Isten adott neki Penuélnél
2) Izrael leszármazottai
3) a tíz törzs közös neve Júdát és Lévit leszámítva (Saul idején)
4) az egyesített királyság Dávid idejében
5) az északi királyság neve
6) a babilóni fogság után a megmaradt terület és nép neve
Más:
Mikor azt olvasom, hogy vegyétek fel az Isten fegyverzetét, akkor tudnom kell, hogy ez a fegyverzet valójában Istené!
Banális gondolat, mégis mekkora jelentősége és jelentése van.

Más:
Zsolt 118:25 Oh Uram, segíts most; oh Uram, adj most jó előmenetelt!
Ez állítólag a Biblia kellős közepe, és itt olvashatsz róla bővebben. Annyira csodálatos a 118. Zsoltár! Sokmindent egyesít gondolatban, ami újszövetségi embereknek is nagyon áldásos. Itt olvasható az egész zsoltár. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...