Keresés ebben a blogban

2019. február 13., szerda

Mi az igazság?

Mindig érdekelt a kegyelem kérdése. Az, hogy Isten hogyan gondolkodik róla. Ez a gondolatsor Eichhorn napi szösszenete kapcsán ugrott be.
Hallottam olyan véleményt, hogy Isten annyira kedves, hogy senki sem kerül a Pokolba.
Hallok olyat, ami szerint Isten nagyon szigorú  Melyik az igaz?
Magam is tanácstalan vagyok, én a kettő közé céloznék, és vsz teológiailag is jobban rendben van, hiszen, - ahogy az a Szavak nélküli könyvben is van, - Isten bár jóságos, igazsága miatt mégsem tudja a bűnt büntetés nélkül hagyni. Ezért is halt meg Jézus. Ahogy írva van: Mind a saját fejünk után mentünk, szétszéledtünk és eltévedtünk, mint nyájtól a juhok, de az Örökkévaló az ő vállára rakta mindannyiunk vétkeit. (Ézsaiás 53,6)
Ezt olvastam Római levél 2. részében ebben a témában:
Nem veszed észre, hogy jóságával arra az elhatározásra akar vezetni, hogy megváltoztasd a gondolkodásodat és egész életedet?
Mivel azonban megmakacsoltad magad, és szíved nem akar megváltozni, Isten haragját gyűjtöd a fejedre. Ez pedig majd a Harag Napján mutatkozik meg, amikor Isten igazságos ítéleteit mindenki meglátja.Isten ugyanis mindenkit a tettei szerint jutalmaz, vagy büntet meg. Örök életet ad azoknak, akik kitartóan törekednek jót tenni, és ezzel a dicsőséget, tisztességet és a romolhatatlan életet keresik. Akik viszont önzők, és nem engedelmeskednek az igazságnak, sőt az igazságtalanságot szolgálják, azok Isten haragjával fognak találkozni. Róma 2, 4-8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...