Keresés ebben a blogban

2018. augusztus 7., kedd

A mag

1 Péter 1-et olvastam:
... miután újra születtetek, éspedig nem rothadó magból, hanem az Isten élő és megmaradó beszédén keresztül. (23)
Újra születni nem kis esély. Nem semmi dolog. Nagyon inspiráló számomra.
Görögben: ἀναγεννάω  (anagennaó) - újra nemz, újra szül, újjászül,
Nem olyan magból, ami meg tud rothadni, romlani( φθαρτός  (phthartosz) - romlandó, múlandó, múlékony, pusztulásra ítél), ...hanem halhatatlan, örökre megmaradó, romolhatatlan magból.
Görögben fosztóképző + φθείρω  (phtheiró)1) elpusztít, tönkretesz, lerombol, feldúl, 2) elpusztul, tönkremegy, elromlik; eltévelyedik, csábítás áldozatául esik.
Tehát elpusztíthatatlan, tönkretehetetlen, elromolhatatlan, eltévelyíthetetlen, elcsábíthatatlan, lerombolhatatlan, feldúlhatatlan.
Hát nem csodálatos?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...