Keresés ebben a blogban

2017. október 9., hétfő

Matekoztam


 Napok óta számolgatom, de még mindig rossz az arány a Galata 5-ben a test cselekedetei és a lélek gyümölcse között.
Szám szerint 16:9. Na jó, pár fordításban másképp van, ott a test produktuma 18.
Lássuk:
 Nyilvánvaló, hogy a régi természetünkből ilyen dolgok származnak:
  1. paráznaság, 
  2. erkölcstelenség, 
  3. szexuális bűnök, 
  4. bálványimádás, 
  5. varázslás, 
  6. ellenségeskedés, 
  7. veszekedés, 
  8. féltékenység, 
  9. harag, 
  10. önzés,  
  11. széthúzás, 
  12. megosztottság, 
  13. irigykedés, 
  14. részegeskedés, 
  15. vad mulatozás 
  16. és ezekhez hasonlók. 
Figyelmeztetlek benneteket — ahogy azt már korábban is tettem —, hogy akik így élnek, nem fogják örökölni Isten Királyságát!
 A Szent Szellem pedig ezeket teremti meg bennünk: 
  1. szeretet,
  2. öröm, 
  3. békesség, 
  4. türelem, 
  5. szívesség, 
  6. jóság, 
  7. hűség, 
  8. szelídség 
  9. és önuralom.
 De hát akkor mi a megoldás? 
Nekem idáig csak az vált be, ha nyelveken imádkoztam. Ez egy folyamatos beszéd, amit nem értek, csak jön, jön, jön. Az a lényeg, hogy megnyugszom tőle és nem azt akarom csinálni, amit addig akartam, pl. elmúlik a haragom, vagy a féltékenységem, stb. 
Ezen kívül simán mindent elmondok az Atyámnak. Kiöntöm előtte a szívemet.
Mert amire a régi természetünk törekszik, az ellentétes azzal, amit a Szent Szellem akar. E kettő tehát ellensége egymásnak. Ebből következik, hogy ha a Szent Szellem szerint éltek, akkor nem azt fogjátok tenni, amit a régi természet szerint kívánnátok. Ha engeditek, hogy a Szent Szellem vezessen benneteket, akkor nem vagytok a Mózes Törvényének uralma alatt.
A témában lásd még:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...