Keresés ebben a blogban

2017. október 20., péntek

A boldogságról

 Nemrég tudatosult bennem, hogy a boldogság fogalma átalakult bennem és már nem azt a csípőből jövő életérzést jelenti, hanem valami mást. Eddig azt hittem, hogy ez egy olyan hiány, ami

  • a korral, 
  • itt fáj-ott fáj, 
  • dagadt vagyok, 
  • korlátaim vannak,
  • etc.
...érzéssel alakult ki, de rájöttem, hogy nem feltétlen. Másról szól, ez az inkább az új látásmódommal kapcsolatos. Azzal, hogy kifejezések teljesen új értelmet nyertek és csodálkozom, hogy ezt az emberek nem értik. (Én sem értettem mindig)  Nem vagyok földönkívüli, de folyton fékezem magam, mert világgá szeretném kürtölni az igazat, az új jelentéseket, hogy:
  • az új szótárban a halál tök mást jelent, mint a régiben,
  • hogy amit az érzelmeim diktálnak nem biztos, hogy igazságosak Isten szerint is. 
  • hogy az Isten Országa egy létező helység, 
  • hogy a világ, amit látunk hiábavalóság alatt van, de nem önként. (Róma 8,20) 
  • hogy az én életem már nem az enyém, bennem Krisztus él.
  • és hogy mindezzel együtt egy hús-vér ember vagyok, de a testem inkább egy templomként funkcionál. Olyan kb., mint amibe Jézus helyreállást hozott még a megtérés után is. Néha ostorral, néha úgy, ahogy Jánost a szeretett tanítványát átölelte.
  • Hogy mikor sírok és nyelveken imádkozom nem tudom mi történik, csak azt, hogy annyira mély és misztikus. Nem tudom hogy szomorú, vagy épp boldog sírás ez, csak azt tudom, hogy egy olyan érzelmi szint - ha az egyáltalán, - amit simán nem lehet felfogni. Az biztos, hogy Isten lelke babrál bennem mélyen legbelül. Egyszerre vagyok mérhetetlenül boldog és legalább annyira szomorú.
Felteszem a kérdést:  Jézus boldog volt? Mit jelentett neki a boldogság?
És akkor itt beidézhetjük a sokak által jól ismert „Boldogok a...” igerészt.

„Milyen boldogok és áldottak,
akik felismerik, hogy szükségük van Istenre,
mert övék Isten Királysága!
4 Milyen boldogok és áldottak,
akik most gyászolnak és sírnak,
mert Isten majd megvigasztalja őket!
5 Milyen boldogok és áldottak
a szelídek és alázatosak,
mert ők fogják örökölni a földet!
6 Milyen boldogok és áldottak,
akik éheznek és szomjaznak az igazságosságra,
mert Isten megadja nekik, amire vágynak!
7 Milyen boldogok és áldottak,
akik irgalmasan bánnak másokkal,
mert Isten is irgalmasan bánik velük!
8 Milyen boldogok és áldottak
a tiszta szívűek,
mert ők meglátják Istent!
9 Milyen boldogok és áldottak,
akik békességet teremtenek,
mert őket Isten gyermekeinek[a] nevezik!
10 Milyen boldogok és áldottak,
akiket azért üldöznek, mert igazságosak!
Övék Isten Királysága!”
11 „Boldogok és áldottak vagytok, amikor miattam üldöznek, bántanak titeket, vagy mindenféle rosszat mondanak rólatok ok nélkül. 12 Örüljetek és ujjongjatok, mert igen nagy jutalom vár rátok a Mennyben! Így üldözték azokat a prófétákat is, akik előttetek éltek.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...