Keresés ebben a blogban

2016. április 15., péntek

Mikor mart meg a kígyó?

A János 3. részben nagyon híres az a mondat, hogy:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy az ő egyszülött fiát adta, hogy aki hisz őbenne el ne vesszen, hanem örök élete legyen. (16. vers)
Előtte is van több vers, azt is többnyire ismerjük, de talán kevésbé emlegetjük. Ebből kettőre most figyeltem fel a 16-tal való összefüggésben:
Ján 3:14-15  És amiképpen felemelte Mózes a kígyót a pusztában, aképpen kell az ember Fiának felemeltetnie. Hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.
Ugye az érckígyós történet, mikor a népet összemarták a kígyók, de ha a Mózes által - Isten parancsára elkészített és magasba emelt érckígyóra néztek, meggyógyultak. Ha nem néztek fel, meghaltak. (Itt írtam erről: Lehetőség )
Újszövetségi emberként észre kell vennem, hogy mikor mart meg a kígyó. Ha érzéketlen vagyok a fájdalomra, akkor lehet, hogy nem is veszem észre a marást.
Ilyenekről beszélek, hogy
  • ellenséges érzelmeim vannak a hozzám közelállók iránt (is), 
  • féltékenység, harag, önzés, civakodás, hazugságok, büszkeség, stb. üti fel a fejét,
  • ha neheztelek Istenre, vagy az emberekre,
  • sorolhatnám, 
Szóval a test cselekedeteikor feltétlen kígyómarásban részesültem.
Görögben ezt a szót használja: πρα̑ξις  (praxisz) 1) cselekedet, tett 2) haszon, eredmény
Láthatom, hogy amit én csinálok, az nem összeegyeztethető azzal, amiket ő kért, vagy mondott, tehát "praxisban" vagyok. (itt szerepel a szó: Máté 16:27   Luk 23:51   Apcs 19:18   Róm 8:13   Róm 12:4   Kol 3:9  )

Mit tehetek? Úgy értem nincs előttem Mózes, hogy készítsen nekem egy ilyen érckígyót, hogy arra nézzek.
Imádkozhatok, és elmondhatom Istennek, hogy én már megint ezt, vagy azt csináltam.
Lásd a Galata 5-ben: 
16 Éljetek a Szent Szellem állandó irányítása szerint, s akkor a régi emberi természet kívánságait nem fogjátok teljesíteni!17 Mert amire a régi természetünk törekszik, az ellentétes azzal, amit a Szent Szellem akar. E kettő tehát ellensége egymásnak. Ebből következik, hogy ha a Szent Szellem szerint éltek, akkor nem azt fogjátok tenni, amit a régi természet szerint kívánnátok. 18 Ha engeditek, hogy a Szent Szellem vezessen benneteket, akkor nem vagytok a Mózes Törvényének uralma alatt.
19 Nyilvánvaló, hogy a régi természetünkből ilyen dolgok származnak: paráznaság, erkölcstelenség, szexuális bűnök,20 bálványimádás, varázslás, ellenségeskedés, veszekedés, féltékenység, harag, önzés, széthúzás, megosztottság,21 irigykedés, részegeskedés, vad mulatozás és ezekhez hasonlók. Figyelmeztetlek benneteket — ahogy azt már korábban is tettem —, hogy akik így élnek, nem fogják örökölni Isten Királyságát! 22 A Szent Szellem pedig ezeket teremti meg bennünk: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, 23 szelídség és önuralom. Nincs olyan törvény, amely ezeket elítélné. 24 Akik pedig Krisztus Jézushoz tartoznak, azok már megfeszítették a régi természetüket, annak szenvedélyeivel és vágyaival együtt. 25 Mivel a Szent Szellem által kaptunk új életet, ezért éljünk is a Szent Szellem vezetését követve! 26 Ne legyünk büszkék, ne ingereljük egymást, és ne legyünk féltékenyek egymásra!

Ez is érdekelhet. Sőt... : Praxisban
Áll a bál

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...