Keresés ebben a blogban

2016. január 31., vasárnap

KÉK-en nevelünk

Tegnap ismét részt vettem az előadáson, ami egy sorozat része, a címe: KÉK nevelés, ami azt jelenti Kapcsolatra Épülő Következetes nevelés.  Itt olvashatsz róla.
Rengeteg dolgot tanulhattam meg a gyerekeimről és magamról és főként a velük való kapcsolatomról.
Egy pár gondolat, azokból, amit beírtam a jegyzetembe:
Mielőtt munkához látsz, teremts kapcsolatot!
Aztán:
 A kapcsolat kezdeményezése és fenntartása a mi dolgunk.
Sőt:
Mi felelünk az ő érzéseiért, és velünk való kapcsolatáért, és nem fordítva.
És:
Hidakat kell építenünk minden szituációban! 
Aztán az is eszembe jutott, hogy egyszerre vagyok anya, vasárnapi iskolában tanító, gyülekezeti tag, és keresztény példaadó.
Vajon azokkal a gyerekekkel, akikért az enyémeken kívül valamilyen szinten felelősséget vállaltam, hogy bánok?

Mikor autót akarunk vezetni, el kell járnunk egy tanfolyamra és jogosítványt kell szereznünk. A gyerekneveléshez nem kell jogsi, sem előképzettség. Vajon hány balesetet okozok tudatlanságomban?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...