Keresés ebben a blogban

2015. január 4., vasárnap

Vasárnapi suli - (javítva)

Hát, ha valaki, akkor Jézus így csinálta.
Vasárnapi suli, ismert történet - a Lukács 14-ből az első 24 vers - a nagy lakoma...
Mi újat mondhat ma nekem, és aztán a gyerekeknek?
Olvasom -  (pöttyöknél a kronológiai sorrend, számoknál az én kérdéseim, válaszaim, néha az értetlenségem)
  • A vízkóros (ödémás?) meggyógyítása:
  1. Mit keresett ez az ember ott?
  2. Csak megérintette Jézus és meggyógyult, Szupi. 
  3. Mit akartak megint ezek a farizeusok a szombattal? A Tízparancsolat szerint meg kell szentelni a szombatot. Mondjuk akkor sem értem, miért ne lehetne jót tenni szombaton. Megin' az a fránya önigazolás.. Bezzeg, ha az ő gyerekükről lenne szó...
  • Ne üljenek az első helyekre, mert mi van, ha nem az az ő helyük. Ciki...
  1. A gazda dönt, ki hova ül, az Ő szempontjai szerint. 
  • Inkább hívd meg a szegényeket!
  1. Miért hívsz meg valakit? Azért, hogy neked jó legyen, vagy önzetlenségből? Én a barátaimat szoktam. Istennél fordított hierarchia van. Avagy boldogok a testi szegények is?
  • Valaki benyögi, hogy milyen jó lesz majd Isten Királyi uralma alatt
  • Erre Jézus mondani kezdi a vacsorameghívásokat.
  1. Nem világos, miért csak akkor szól az az ember, aztán megsértődik, ha más programjuk adódott. Hogy lenne lehetőség betáblázni a naptárba?
  2. Akarta, hogy megteljen a ház, ezért még többeket hívott meg. - Akik ÉPPEN el tudnak jönni.
  3. Érdekes, hogy akik eredetileg meg voltak hívva, azok nem tudtak menni, ezért kellett a jöttmenteket elhívni. Azok épp ráértek. 
  1. Miért ne vegyem tovább a 24. vers után?  Most tűnt fel: Számolj előre!
- Már ezért is fura volt, hogy miért nem szólt előre a nagy lakomáról az az ember. - Akik épp akkor ráérnek.
- Ha nem veszed fel a kereszted (kivégzőeszközöd) - Ha nem teszed Jézust az első helyre, ha nem halsz meg a magad céljainak, elképzeléseidnek - nem vagy képes a tanítványa, követője lenni.
- Ha tornyot építesz, akkor is előre kell számolni,
- Ha hadat üzensz, akkor is...

Legyen ez is a pakliban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...