Keresés ebben a blogban

2015. január 16., péntek

A szeretet nem illeti gonosszal...

Most van csak igazán szükségem bölcsességre.
Most mikor percről-percre tudom, hogy bármelyik pillanatban számot kell adnom a tanultakról. Ezért próbálom most még jobban és mélyebben elsajátítani a szeretet valódi fogalmát.  Ha valahogy megfoghatnám a tanultakat és bedughatnám a farzsebembe, mint azt az imát egyszer, mikor évekkel ezelőtt egy különösen nehéz természetű emberrel kellett együtt dolgoznom! De nem zsebre-vágható, valahogy másképp kell magammal vinnem, pl. beírnom a szívembe, hogy mikor kell, felszínre tudjon jönni.

Róm 13:10  A szeretet nem illeti gonosszal a felebarátot. (Károli)

Vagy ha így érthetőbb: A szeretet nem tesz semmi olyat, amivel a másiknak ártana.

Görögben:
illeti ἐργάζομαι  (ergadzomai)
1) dolgozik, munkálkodik, munkát végez; foglalatos vmiben, elfoglalt vmivel
2) cselekszik, tesz, végez
3) létrehoz, megszerez, okoz
4) földet művel; kereskedik

gonosszal κακός  (kakosz)
1) rossz, gonosz, romlott, züllött, gyalázatos
2) rossz, káros, ártalmas
3) értéktelen, hitvány
4) alkalmatlan, ügyetlen, gyáva
5) főnévként (többesszám semlegesnem): bajok, szerencsétlenségek, viszontagságok, sérelmek

Könnyű ezt a kellemes, mindig cuki emberekkel szemben gyakorolni. Avagy ,,ki az én felebarátom?"
Mintha nem tudnám: aki beszólhat, betarthat, sőt keresztbe tehet...
Ezek mind azok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...