Keresés ebben a blogban

2013. július 3., szerda

Nagy alapkő - matekozzunk

 Salamonról tanultunk a gyerekekkel és ilyenkor én is mindig tanulok valamit.
Most az lepett meg, hogy a bölcs Salamon akkora alapkövekből vágatott alapot a palotája alá.
1Királyok 7:9-10  
 Mindezek drágakövekből voltak, mérték szerint kifaragva, fűrésszel metszve minden oldalról, a fundamentumtól a tetőzetig, kívül is mind a nagy pitvarig. Még a fundamentum is drága és nagy kövekből volt: tíz singnyi kövekből és nyolc singnyi kövekből.
1 sing = 1 könyök = 2 arasz = SI mértékegység szerint 44,5 cm

 Ezek szerint nem bízta a véletlenre háza stabilitását.
Mindezek a gondolatok tegnap a tegnapi ,,Mai Ige" olvasása közben álltak újra össze a fejemben. Itt Pál apostoltól idézve arról ír, hogy Ő bölcs építőmesterként az alapot letette az emberek életében és ez az alap maga Jézus.
Viszont az építkezés mindenkinek szíve joga. Az is igaz, hogy akinél Jézus az alap, ott biztos a menekülés.
De az alapra is sokféleképpen lehet építeni. Aranyat ezüstöt, drágaköveket, fát, szénát, pozdorját...
Ezt az építményt egyszer tűzpróbának fogják alávetni.
Lásd 1Korintus 3, 10-16-ig

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...