Keresés ebben a blogban

2012. december 6., csütörtök

Kupi van

 Nem igaz! Most csináltam rendet és már megint... - nézem a konyhában a kávéfőzős polcot.
Százszor megegyeztünk a családdal, hogy sokkal egyszerűbb a rendet megtartani, mint órákig pakolni később, és ami nem hátrány, hogy közben sem rossz a rendben élni.
De hát nem megy...
Mégis mennyi időt kéne befektetni a háztartásba napi szinten, hogy a környezetünk élhető maradjon? - Kérdezem a többieket.
- Hááát, olyan két- három óra naponta???
- Kb...
Na mindegy, akkor kezdem megint.
Persze jó lenne a munka megosztása, akkor nem csak egy emberre, hanem a többi családtagra is hárul némi munka.
Mindezt most gyorsan összekapcsoltam azzal a fejemben, hogy a lelkünk házatáján mi a pálya? Mer' a Jakab levelét olvastam, hogy aszongya tisztán tartani, meg hogy szeplőtlenül és mocsoktalanul megőrizni...
Hűűű, ez jó!
Van, akinek erre nincs ideje, de a mocsok gyűlik, nem?
Jak 1:21 Elvetve (ἀποτίθημι (apotithémi)- levet, letesz, félretesz, lemond vmiről) azért minden undokságot és a gonoszságnak sokaságát, szelídséggel fogadjátok a beoltott igét, amely megtarthatja a ti lelkeiteket.
Jak 1:25 De aki belenéz a szabadság tökéletes törvényébe és megmarad amellett,...
Jak 1:27 Tiszta és szeplő nélkül való istentisztelet az Isten és az Atya előtt ez: meglátogatni az árvákat és özvegyeket az ő nyomorúságukban, [és] szeplő nélkül megtartani ( τηρέω (téreó)
1) vigyáz, figyel, szemmel tart, ügyel, őriz, megóv 2) gondoz, gondoskodik 3) megtart, betart) magát e világtól.
Ez a lány így szép, ahogy van. Az Ige szellemi szeplőtlenségről beszél.
Jak 2:12 Úgy szóljatok és úgy cselekedjetek...
Tiszta: καθαρός (katharosz)
1) tiszta, mocsoktalan
2) érintetlen
3) zavartalan, akadálytalan, (átvitt ért.) világos
4) vegyítetlen, hamisítatlan, valódi, tiszta eredetű
5) hibátlan, bűntelen, ártatlan
6) őszinte, romlatlan, becsületes

Szeplőtlen: ἀμίαντος (amiantosz)
- mocsoktalan, tiszta, makulátlan

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...