Keresés ebben a blogban

2012. december 3., hétfő

Homologeó

Ez a kifejezés ugrott be, mikor visszatértem gondolkodásomban ahhoz a szomorúsághoz, ami mostanában körülvesz.

Vajon szüleinknek mekkora csapda lehetne - ha tudják, - hogy nem csak szépet és jót hagytak ránk, hanem hiábavaló dolgokat is?
1Pét 1,18-19 ...abban a tudatban, hogy nem romlandó dolgokon, aranyon, ezüstön váltottak meg titeket atyáitoktól örökölt hiábavaló életmódotokból, hanem a Felkentnek, mint egy hibátlan, tiszta báránynak drága vérén,...
hiábavaló: μάταιος  (mataiosz) 1) haszontalan, hiábavaló; csalódó, tévedő 2) semmirekellő, könnyelmű, léha 3) sértő, bántó 4) istentelen, káromló, gonosz
Úgy, ahogyan én is sok rosszat hagyok a gyerekeimre a jó dolgok között.
Mennyivel jobb lenne azt hallani, hogy mindent jól tettem, én voltam a legjobb szülő, minden szuper, igazi ANYA vagyok, csupa nagybetűvel - hadd hízzon a májam.
De Istennél ez másképp működik. Ő bizonyos dolgokat bűnnek tart, és ezt a fogalmat nem merítik ki a Btk. meg a Ptk. paragrafusai. Azok ugyanis az emberek által összerendezett törvények.
Tehát el kell fogadnom, hogy vannak dolgok, amit rosszul tettem, egyet kell értenem Istennel, majd elmondani Neki, hogy nem álltam a helyzet magaslatán bizonyos kérdésekben, sőt....   Ez fontos, hiszen innen indulhat a helyreállítás.
1János 1:9  Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól.
Megvallani görögül azt jelenti: egyetértek vele. ὁμολογέω  (homologeó) 1) egyetért, ugyanazt mond; azonos, köze van vkihez / vmihez 2) bevall, elismer; megvall 3) ígér, megígér 4) szerződést köt, megegyezik valakivel
Persze, ahogy annyiszor hallottuk, ha nincs betegségtudat, nem kezdődhet meg a gyógyulás.... 
Jel 3:19  Akiket én szeretek, megfeddem és megfenyítem: légy buzgóságos azért, és térj meg. / Én mindazokra, akiket kedvelek, vétküket rájuk bizonyítom, és őket megfenyítem: légy buzgó hát, és térj új felismerésre!

Bocsika
Kell-e változni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...