Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 20., hétfő

Jézus pakol

Olyan furcsa ez a kifejezés Jézus nevéhez fűzve, de igaz.
Állítólag egy öt év körüli kislány válaszolta ezt, mikor megkérdezték tőle.
- Mit csinál a szívedben Jézus?
...Mikor helyet adsz a szívedben Jézusnak és megkéred legyen az életed ura, Ő pakolni fog és bizony rendet tesz.
Az enyémben is rendezkedik és ma ezt adta:
- Fektesd be amid van Isten királyságába és örülj neki - mert ma még van lehetőséged!
Ahogy reggel a Bibliámat olvastam sorba jöttek  az utolsó időkről szóló figyelmeztetések, és csodálkoztam, mennyire nem kegyelemközpontúak Jézusnak ezek a beszédei.
Mennyire nem az a hangsúlyos benne, hogy ne csinálj semmit, csak úszkálj a kegyelemben...
  • Először is a "Tarts ki!" - felszólítás a Máté 24,13 - ban.
  • Másodszor a Noé napjaihoz hasonlítja az időket, mikor is abszolút figyelmen kívül hagyták az Isten dolgait a 37. verstől.
  • Hogy mennyire nem mindegy hogyan dolgozol, azt mutatja a 44. verstől.
Máté 24:44  Azért legyetek készen ti is; mert amely órában nem gondoljátok, abban jő el az embernek Fia. ... Máté 24:48  Ha pedig ama gonosz szolga így szólna az ő szívében: Halogatja még az én uram a hazajövetelt...
Készen lenni:  ἕτοιμος  (hetoimosz)
1) kész, elkészített, kéznél lévő
2) kész, hajlandó, készséges, készenlétben lévő
  • Negyedszer a tíz szűzről szóló példázat ébresztgetett a Máté 25-ből. Egyáltalán nem azt hangsúlyozza, hogy ne moccanj, majd csak lesz valahogy, hanem igenis arra szólít fel, hogy legyen olaj a lámpásodban!
  • Aztán a tálentumok példázata a 14. verstől
A legutolsó dolog, amit hallani szeretnék (vagyis egyáltalán nem ezt akarom hallani), az az, hogy Máté 25:26  Az ő ura pedig felelvén, monda néki: Gonosz és rest szolga...
  • Végül a 31. verstől az utolsó ítéletről beszél.
Vidám kis szösszenetek, igaz?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...