Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 25., csütörtök

Kell-e igyekezni?

 Sok olyan kérdés merül fel bennem, hogy mik Isten elvárásai felém? Mennyire kell igyekezni? Elég csak lazán ringatózni az élet vizén, hagyni, hogy sodorjon, amerre akar? Semmilyen karcsapást nem tenni?
 ,,Nem lehet megállni" Szólt egy kedves idős tesó. Ha az ember nem jár közösségbe, egyéb összejövetelekre, nem imádkozik, nem olvas Bibliát, akkor hogyan tudna megállni? Egyszerűen nem ad lehetőséget Istennek, hogy tanítsa, szóljon hozzá. Ha pedig mindezeket teszi, de csak ,,ad hoc" jelleggel, ez akár kevésnek is bizonyulhat bizonyos esetekben.
És tényleg. Ott volt a zsidó nép példája, akiket nagy csodák közepette kihozott Isten Egyiptomból, és állandóan valami más kellett. Nem volt jó a meglévő Isten.
Róm 10:21 Az Izráelről pedig ezt mondja: Egész napon kiterjesztettem kezeimet az engedetlenkedő és ellentmondó néphez.
engedetlenkedő: ἀπειθέω (apeitheó)
1) nem hisz
2) nem engedelmeskedik; nem teljesíti kötelezettségét
ellentmondó: ἀντιλέγω (antilegó)
1) ellentmond, tagad, cáfol, azt mondja, hogy nem
2) ellenkezik, ellenszegül, szembeszáll
Ézs 65:2-5 Kitártam kezemet naphosszat a lázadó nép felé, amely nem a jó úton jár, hanem saját gondolatai után. Ez a nép csak bosszant engem, dacol velem szüntelen. Kertekben mutatnak be áldozatot, téglaoltárokon tömjéneznek. Sírkamrákban üldögélnek, kriptákban töltik az éjszakát, disznóhúst esznek, és undok moslék van edényükben. Azt mondják: Maradj távol, ne közelíts hozzám, mert én szent vagyok! Olyanok ezek, mintha egész nap égő tűz füstje csavarná orromat.
Ézs, 65:20 Nem lesz ott olyan csecsemő, aki csak néhány napig él, sem öreg ember, aki magas kort nem ér. Mert a legfiatalabb is százéves korában hal meg, és aki nem ér meg száz évet, átkozottnak számít.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...