Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 23., kedd

Katyvasz, de jó...

 Több szálon futnak a gondolataim, kíváncsi vagyok, hogyan fog összeállni egységes mondanivalóvá. Mivel mindegyiket értékesnek tartom, leírom őket.
 - Az Atya, ha szólítjuk őt, nem húzza el a száját, hogy miért zavarjuk már megint. Mi Jézusra apellálunk.

Jóel 2:32  De mindaz, aki az Úrnak nevét hívja segítségül, megmenekül;
Máté 1:23  Ímé a szűz fogan méhében és szül fiat, és annak nevét Immanuelnek nevezik, ami azt jelenti: Velünk az Isten.
Következő gondolat:
Luk 10:27  Az pedig felelvén, monda: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből és teljes lelkedből és minden erődből és teljes elmédből...
Ez a három rész erősíti egymást.  Ha az egyik éppen bemondja az unalmast, a másik kettő tartja a frontot.
 - szívedből: καρδία  (kardia)- szív, a fizikai, lelki és a szellemi élet központja
 - lelkedből: ψυχή  (pszükhé)
1) lélekzet, lehelet
2) lélek (értelem, érzelem és akarat összessége)
3) élet
 -  elmédből: διάνοια  (dianoia)
1) értelem, gondolkozás, gondolkozásmód
2) szándék, terv
3) érzület

Préd 4:12  Ha az egyiket megtámadja is valaki, ketten ellene állhatnak annak; és a hármas kötél nem hamar szakad el.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...