Keresés ebben a blogban

2019. július 21., vasárnap

Könyörület

 Szokatlan szó, Károli hozza így, 28X szerepel az Újszövetségben.
Én is többször írtam már róla, pl. itt, meg itt.
Rick Warren, a Napremény blogban csinál most egy sorozatot ezzel kapcsolatban, onnan az ihlet.
 „Isten megáldja azokat, akik irgalmasok, mert hozzájuk irgalmas lesz” (NLT fordítás).
Vagy, hogy a közismertebb módon idézzem:
Máté 5:7 Boldogok az irgalmasok: mert ők irgalmasságot nyernek.
A görög kifejezés: ἐλεέω (eleeó)
1) szánalmat érez, sajnál, megkönyörül
2) passzív alak: irgalmasságot nyer, könyörületben részesül
Itt is ez a szó szerepel:
Máté 18:33 Nem kellett volna-e neked is könyörülnöd a te szolgatársadon, amiképpen én is könyörültem te rajtad?
Egyenlőre maradok a hümmögésnél, és ennél a dalnál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...