Keresés ebben a blogban

2018. február 6., kedd

Méltóság

Mai szavam a méltó.  Görögben καταξιόω  (kataxioó)
1) teljesen érdemesnek, méltónak tart
2) passzív alak: méltónak találják, megtiszteltetésben részesül

4X szerepel az Újszövetségben ezekben az igeversekben:

Luk 20:35 De akik méltókká tétetnek, hogy ama világot elvegyék, és a halálból való feltámadást, sem nem házasodnak, sem férjhez nem adatnak...
Luk 21:36 Vigyázzatok azért minden időben, kérvén, hogy méltókká tétessetek arra, hogy elkerüljétek mindezeket, amik bekövetkeznek, és megállhassatok az embernek Fia előtt!
Apcs 5:41 Ők annak okáért örömmel menének el a tanács elől, hogy méltókká tétettek arra, hogy az ő nevéért gyalázattal illettessenek.
2Thess 1:5 Bizonyságául az Isten igazságos ítéletének; hogy méltóknak ítéltessetek az Isten országára, amelyért szenvedtek is.

Egyik - másik szövegkörnyezet számomra nagyon  meglepő.

Uram, segíts, hogy méltó legyek a Te Országodra és köszönöm Jézus, hogy az én bûneimet a Te véred eltakarja, lemosta!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...