Keresés ebben a blogban

2017. március 28., kedd

Felaprózva, megosztva

Máté 12:25 Jézus pedig, tudva az ő gondolataikat, monda nekik: Minden ország, amely magával meghasonlik, elpusztul; és egy város vagy háznép sem állhat meg, amely meghasonlik magával.
meghasonlik -  μερίζω (meridzó)
1) eloszt, feloszt, szétoszt, feldarabol
2) oszt, juttat, átad, részesít
3) mediális alak: osztozik, megoszt vkivel
4) passzív alak: részekre szakad, meghasonlik
Etimológia: a  μέρος  (merosz)-ból
 μέρος  (merosz)
1) rész, részesedés
2) rész, oldal, darab
3) terület, vidék
4) szerep, feladat; foglalkozás, iparág
5) érdek; párt
6) ügy, dolog; szempont, vonatkozás
7) részlet
(Ógörög)

Napok óta ez a kifejezés felbukkant a gondolataimban, ma utánanéztem.
Mit ad Isten, meghallgattam egy Németh Sándor tanítást, és pont erről beszél. (Sose szoktam őt hallgatni, ez a rész kb 1:06-nál van.) A címe: szabadulás a varázslástól.
Azt mondja, hogy ha egy szellemi erőt látunk / tapasztalunk működés közben, mindig vizsgáljuk meg, hogy:

  • milyen szellem,
  • milyen különbség van az üzenete és az Ige között,
  • kit magasztal fel,
  • mi a gyümölcse, eredménye?
Mindezekből meg lehet állapítani, hogy az Isten, vagy az ellenség munkája.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...