Keresés ebben a blogban

2017. március 30., csütörtök

Ráka

 Tegnap tolatok ki az udvarról szép lassan és a közeli suliba siető kamaszok mögém jöttek. Már mondtam is félhangosan, ami eszembe jutott, hogy „hülyegyerek”.
Aztán elszégyelltem magam, mer' mit gondol/mond erről Jézus?
Egész magasra tette a mércét, mikor arról beszél, hogy ha leostobázok valakit, mit érdemlek. (ld Máté 5:22)
Máté 5:22 Én azonban azt mondom nektek: ha valaki megharagszik egy másik emberre, el lesz ítélve. Ha valaki azt mondja egy másik embernek: »Te ostoba!«, az megérdemli, hogy a Főtanács elé állítsák. Ha bárki azt mondja egy másik embernek: »Te bolond!«, az méltó, hogy a pokol tüzére dobják.
(ostoba, bolond „Ráka”, jelentése: „semmirekellő bolond” vagy „hülye”)
...
Továbbgondoltam:
Kis szójátékra indított a Mt 10,39. Értem érte. Érted érte. Érted? ... Jézus mondja:
„Aki megtalálta lelkét (életét), el fogja veszíteni, s aki értem elvesztette lelkét (életét), meg fogja találni azt.”
Más fordításban:
„Aki próbálja megtartani az életét, az elveszíti azt. Aki viszont elveszíti az életét miattam, az megtartja.”
Ebből is az „értem” szó...
Ez egy kapcsolatot feltételez.
Ez egy odaadást feltételez.
Ez Jézus iránti hűséges szeretetet felételez.
A címben levő szójátékhoz egy kis magyarázat:
Jézusnak miattunk kellett meghalni, sőt, saját maga vállalta el az áldozatot.
Erről szól a húsvét és, hogy ne szomorkodjunk felettébb, az azt követő feltámadásáról.
Értünk vállalta. Mert szeret. Én ez miatt mit adok fel?
Az igazamat fel tudom adni egy vitában?
Ha személyiségemben bűnt találok, fel tudom adni?
Ha azt mondja valamire, hogy rossz dolog, meg tudok szabadulni?
Ő a legalapvetőbb emberi jogáról mondott le: az életről...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...