Keresés ebben a blogban

2016. december 20., kedd

Érzelmi intelligencia - EQ

Ezzel a képfelirattal máris
áthágtam egy-két szeretet-szabályt.
Nem hülyézünk le senkit!
Még azt se, aki az.
 Ha érzelmi intelligenciánkat szeretnénk fejleszteni, miért ne mennénk a legjobb tanítóhoz?
Állítom, hogy Jézus a legjobb ebben.
Rámutat, ha szeretetlenül viselkedek, öntelt vagyok, stb. Sorolhatnám.
Mester. Így szólították sokan Jézust. Görögben:  διδάσκω  (didaszkó)
- tanít, oktat, felvilágosít.
Max Lucado: Ahogy szeretni érdemes című könyve nagyon aprólékosan veszi végig a szeretet eredetileg eltervezett formáját. Azt, ahogy én is szeretném, hogy engem szeressenek, megbecsüljenek, udvariasak legyenek velem. Isten szeret így benünnket.
Egyszerű példákkal azt is megmutatja, mi nem szeretet és hogy mennyi önzés hever bennünk. Illetve bár heverne, de nem tétlen.
Teszi ezt úgy az író, hogy közben nem bánt. Sírva nevetek saját magamon, hogy mennyire eltértem az eredeti tervtől. Reményt kapok, hogy reményt adhassak tovább.

Lásd még a témában:
Egy idézet
Könyvajánló

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...