Keresés ebben a blogban

2016. február 18., csütörtök

Akarposz


A 2 Péter 1-nél tartok az olvasónaplóval.
Volt néhány szó, ami kiugrott elém a szövegből, ezért megnéztem a görögben:
  • bőség a 2. versben - πληθύνω  (pléthünó) 1) növel, gyarapít, sokasít, sokszoroz, 2) passzív alak: sokasodik, gyarapodik, szaporodik
  • gyarapodik a 8. versben - πλεονάζω (pleonadzó) 1) megsokasít, megsokszoroz 2) bőven van, túlhaladja a mértéket 3) bővelkedik; növekedik
  • gyümölcstelen a 8. versben: ἄκαρπος (akarposz) - terméketlen, gyümölcstelen; meddő, haszontalan, eredménytelen
A növekedés fogott meg ebben a részben. Az, hogy mi, akik már belekóstoltunk a keresztény élet örömeibe, győzelmeibe, nem ragadhatunk le egy szinten. A második versben a bőség, a nyolcadikban pedig a gyarapodás fejezi ki azt, hogy nem stagnálunk. 
A gyümölcstelenség lehetősége pedig elborzasztott.
Ennyi helyen fordul elő a szó az Újszövetségben és ebből párat kiemeltem: 
  1. Máté 13:22 Amely pedig a tövisek közé esett, ez az, aki hallja az igét, de e világnak gondja és a gazdagságnak csalárdsága elfojtja az igét, és gyümölcsöt nem terem.
  2. Márk 4:19 De a világi gondok és a gazdagság csalárdsága és egyéb dolgok kívánsága közbejővén, elfojtják az igét, és gyümölcstelen lesz.
  3. 1 Korinthus 14:14 
  4. Efézus 5:11 
  5. Titus 3:14 Tanulják meg pedig a mieink is, hogy jó cselekedetekkel járjanak elől a szükséges hasznokra, hogy ne legyenek gyümölcstelenek.
  6. 2 Péter 1:8 Mert ha ezek megvannak és gyarapodnak bennetek, nem tesznek titeket hivalkodókká, sem gyümölcstelenekké a mi Urunk Jézus Krisztus megismerésére nézve.
  7. Júdás 1:12 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...