Keresés ebben a blogban

2015. augusztus 29., szombat

Inspirációk

 Minap egy Müller Györgyről szóló könyv esett a kezembe és magam is meglepődtem, hogy a több mint egy évszázada elhunyt ember életének naplója milyen erővel inspirál.
Ma egy olyan Igével lepett meg az 1 Korintus 11-ből, amit én eddig tök máshogy értelmeztem. (A linkre kattintva elolvashatjuk #Károliasan# és egyszerűen - párhuzamban.)
"Mert ha mi ítélnénk magunkat, nem ítéltetnénk el."
Ez így mást jelent:
Ha alaposan megvizsgálnánk magunkat, akkor nem kellene ítélet alá kerülnünk.
Nekem eddig ez arról szólt, hogy nem vagyunk képesek magunkat jól megítélni, de most inkább arról szól, hogy felszólít engem, hogy nézzek magamba és igenis keményen bíráljam el a tetteimet, hogy ne Istennek kelljen megtennie helyettem.
Ezt a mondatot tehetem bármilyen szép keretbe, az élét nem veszi el, ami a saját életünk fölötti abszolút felelősségünkről szól a megtűrt bűneinkkel kapcsolatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...