Keresés ebben a blogban

2014. november 18., kedd

Lukács sokszínűsége

 Pár napja elkezdtem olvasni a Lukács evangéliumát részről-részre és tele van kincsekkel.
Persze ez nem kéne, hogy meglepjen, de mégis...
Ma a 17-nél tartok és sok gondolatot vetett fel bennem, pl.:

  • A kronológia - vagyis a sokszor számomra oda nem illő szavak, kérdések, válaszok Jézustól. A kérésre, miszerint ,,növeld a hitünket", a válasz, egy egész kicsi is több, mint, ami rajtatok látszik. 
  • Aztán valami példabeszéd arról, hogy a szolga engedelmeskedik az úrnak és nem fordítva. - Végezd el a dolgod, aztán megkapod a jussod!!!
  • A tíz leprás meggyógyítása - tk ez is hitnövelő hatással lehetett volna a tanítványokra, nem? Egyébiránt azt a samáriait, aki megköszönte a gyógyulást, a hite tartotta meg. (19. vers)
  • Isten királyságát jelzi, hogy ott van, ahol magamban hagyom uralkodni a királyt, nem pedig máshol. - Ne futkossatok érte jobbra-balra! Noé napjaiban is uralkodott abban, aki hagyta uralkodni. Míg mások futkostak a saját dolgaik után. Noé engedelmeskedett és épített.
27 Akkor az emberek ettek, ittak, megházasodtak és férjhez mentek egészen addig, amíg Nóé be nem ment a bárkába. Azután jött az Özönvíz, és mindenkit elpusztított.
  • Végül beszél a szétválasztásról, ami mindenki életében meglesz. (...egyik felvétetik, másik otthagyatik...), Ez nekem azt jelenti, hogy addig, amit sikerült elintézni, megvalósítani, az alapján lesznek megkülönböztetve az emberek. Vagyis ami eljutott hozzám személyesen Isten megszólítása alapján, azt fogják számonkérni. Ez talán a hitem is lehet.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...