Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 10., hétfő

Mit szólsz egy kis árnyékhoz?


 Ha tűző napon teszem fel a kérdést, hálásan nézel rám, de én most szellemi értelemben gondoltam az beárnyékolásra.
Dutch Sheets Közbenjáró Imádság című könyvét olvasva jutottam erre a gondolatra. 
Megragadta a figyelmem az a kijelentése, miszerint az árnyék (na nem mindegy, hogy kié), meg tud gyógyítani, teherbe tud ejteni és Isten jelenlétébe vihet. 
Ez a kifejezés 5 alkalommal van jelen az Újszövetségben: 
(Máté 17:5)   Mikor ő még beszél vala, ímé, fényes felhő borítá (episzkiadzó) be őket; és ímé szózat lőn a felhőből, mondván: Ez az én szerelmes Fiam, akiben én gyönyörködöm: őt hallgassátok. 
(Márk 9:7)   És felhő támada, mely őket befogta (episzkiadzó), és a felhőből szózat jöve, mondván: Ez az én szerelmes Fiam; őt hallgassátok. 
(Luk 1:35)   És felelvén az angyal, monda néki: A Szent Lélek száll te reád, és a Magasságosnak ereje árnyékoz (episzkiadzó) meg téged; azért ami születik is szentnek hivatik, Isten Fiának. 
(Luk 9:34)   És mikor ő ezeket mondá, felhő támada és azokat beárnyékozta (episzkiadzó); ők pedig megfélemlének, mikor azok bementek a felhőbe.
 (Apcs 5:15)   Úgyannyira, hogy az utcákra hozák ki a betegeket, és letevék ágyakon és nyoszolyákon, hogy az arra menő Péternek csak árnyéka is érje (episzkiadzó) valamelyiket közülök,
 Árnyékoz: ἐπισκιάζω  (episzkiadzó)
1) árnyékot vet, beárnyékol
2) átvitt értelemben: természetfölötti befolyással vesz körül



ereje:  δύναμις  (dünamisz)
1) erő
2) erőmegnyilvánulás, csoda(tevő erő)
3) képesség, lehetőség, hatalom
4) jelentés, értelem



Szerintem mindnyájan akarunk ilyen árnyékot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...