Keresés ebben a blogban

2023. november 1., szerda

Chandler Bing

Napok óta tele a sajtó Matthew Perry halálával, mi tagadás, engem is megrázott.

Chandler a Jóbarátokból elmúlt, és én nem tudtam, hogy sokmindennel küszködött, voltak függőségei. A legtöbb nézőt csak simán elvarázsolta vicces szerepe, ahogy beszéltem is egy ismerősömmel pár napja, hogy felvidításként mindig őket nézzük.

Aztán itt a háborús (veszély)helyzet nemcsak a szomszédos országban, hanem a távoli Izraelben is, szinte be akarom dugni a fejem a homokba.

Mindenesetre most a 90. Zsoltár jutott eszembe:

Zsolt 90:2 Minekelőtte hegyek lettek és föld és világ formáltaték, öröktől fogva mindörökké te vagy Isten.

Zsolt 90:3 Te visszatéríted a halandót a porba, és ezt mondod: Térjetek vissza embernek fiai!

Zsolt 90:4 Mert ezer esztendő annyi előtted, mint a tegnapi nap, amely elmúlt, és mint egy őrjárási idő éjjel.

Zsolt 90:5 Elragadod őket; [olyanokká] lesznek, [mint az] álom; mint a fű, amely reggel sarjad;

Zsolt 90:6 Reggel virágzik és sarjad, [és] estére elhervad és megszárad.

Zsolt 90:7 Bizony megemésztetünk a te haragod által, és a te búsulásod miatt megromlunk!

Zsolt 90:8 Elédbe vetetted a mi álnokságainkat; titkos bűneinket a te orcádnak világa elé.

Zsolt 90:9 Bizony elmúlik minden mi napunk a te bosszúállásod miatt; megemésztjük a mi esztendeinket, mint a beszédet.

Zsolt 90:10 A mi esztendeinknek napjai hetven esztendő, vagy ha feljebb, nyolcvan esztendő, és nagyobb részük nyomorúság és fáradság, amely gyorsan tovatűnik, mintha repülnénk.

Zsolt 90:11 Ki tudhatja a te haragodnak erejét, és a te félelmetességed szerint való bosszúállásodat?

Zsolt 90:12 Taníts minket úgy számlálni napjainkat, hogy bölcs szívhez jussunk.

Zsolt 90:13 Térj vissza Uram! meddig késel? és könyörülj a te szolgáidon.

Zsolt 90:14 Jó reggel elégíts meg minket a te kegyelmeddel, hogy örvendezzünk és vigadjunk minden mi időnkben.

Zsolt 90:15 Vidámíts meg minket a mi nyomorúságunk napjaihoz képest, az esztendőkhöz képest, amelyekben gonoszt láttunk.

Zsolt 90:16 Láttassék meg a te műved a te szolgáidon, és a te dicsőséged azoknak fiain.

Zsolt 90:17 És legyen az Úrnak, a mi Istenünknek jó kedve mi rajtunk, és a mi kezünknek munkáját tedd állandóvá nekünk, és a mi kezünknek munkáját tedd állandóvá!

#ChandlerBing, #MatthewPerry, #jóbarátok, 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...