Keresés ebben a blogban

2023. április 16., vasárnap

Az Úr Igéje

Rég volt már itt Biblia szóelemzés, de ma valami meglepett a kerekségével, amolyan gondolat -indításként itthagyom, nem más ez, mint  az Úr Igéje az ószövetségben.

Mielőtt lefordulsz a székről az unalomtól, elmondom, hogy rövid leszek.

555 alkalommal van jelen a héber szótárban a יַהְוֶה‬ (jahəveh) Jahve, Jehovah 1) a legfelsőbb, egy igaz isten tulajdonneve

+

דָּבָר‬ dáḇár, mint isteni kinyilatkoztatás 

Leges legtöbbször Jeremiás próféta könyve tartalmazza, mégpedig 127 alkalommal, a következő nyertes az Ezékiel próféta könyve 62X, majd a Királyok 1. Könyve 50X írja.

Ami még érdekes lehet, hogy Sára neve is ezt jelenti... Mármint, hogy kinyilatkoztatás...

Ennyike voltam ...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...