Keresés ebben a blogban

2019. december 1., vasárnap

Teljes öröm

 Minap elzarándokoltam vért adni, és a doktornő, aki vizsgált, vitathatatlanul majd kicsattant az élettől, pedig bevallottan idősebb volt nálam 5 évvel. Míg vérnyomást mért, kérdezgetett:
  • Sportolok? 
  • Hányszor egy héten? 
  • Miért nem többször? 
  • Lustaság? Nahát, azt gyorsan felejtsem el! Legalább 3X kell hetente! 
... és beszélt nekem arról, hogy a rendszeres mozgás milyen örömöt okoz, és a változó korban pláne meg kell találnunk ezeket a rejtett örömforrásokat.
 Aki ismer, aki gyakran van velem, az tudja, hogy alapvetően vidám vagyok. Kezdem látni, hogy ez mekkora ajándék. Pont tegnap mondta a szobatársam a munkahelyen, hogy bár július óta együtt dolgozunk, 1X látott szomorúnak egész idő alatt.
Szeretek nagyokat nevetni azon is, ha egy jó viccet hallok, szeretek humorizálni, tréfálkozni. Szeretek magamon is nevetni, ha valami butaságot csináltam, persze csak akkor, ha már kihúztam a méregfogát az egész dolognak, magyarul elmondtam Istennek, és felszabadított, vagy, ha kellett bocsánatot kértem az érintettektől.
Hölgyek, akik a kamaszkorba lépnek, változó korba érnek, vagy éppen várandósak lesznek, jól tudják, hogy a lelkiállapotunkat a hormonok is befolyásolják.
Tudományos kutatásokat - és kísérleteket végeznek, cikkeznek az endorfinról, az örömhormonról.
Az itt felsorolt, és amúgy a világ által elfogadott dolgokat szeretném összevetni a Bibliában találhatóakkal!

Görögben az öröm ἡ χαρά, -ᾶς (hé khara, -asz)

- öröm, ujjongás
A teljesπληρόω (pléroó)
1) megtölt, teletölt, feltölt; teljessé tesz
2) jóllakat, kielégít
3) végrehajt, teljesít
4) befejez
passzív alak:
5) megtelik, eltelik, megelégszik
6) teljesül, megvalósul, beteljesedik
7) eltelik (idő); betelik (létszám)

Jézus és az Újszövetség szereplői ezeken a helyeken beszéltek a teljes örömről.
Ján 3:29  Akinek jegyese van, vőlegény az; a vőlegény barátja pedig, aki ott áll és hallja őt, örvendezve örül a vőlegény szavának. Ez az én örömem immár betelt.
Ján 15:11  Ezeket beszéltem néktek, hogy megmaradjon ti bennetek az én örömem és a ti örömetek beteljék.
Ján 16:24  Mostanáig semmit sem kértetek az Atyától az én nevemben: kérjetek és megkapjátok, hogy a ti örömetek teljes legyen.
Ján 17:13  Most pedig te hozzád megyek; és ezeket beszélem a világon, hogy ők az én örömemet teljesen bírják ő magokban.
Apcs 13:52  A tanítványok pedig betelnek vala örömmel és Szent Lélekkel.
Róm 15:13  A reménységnek Istene pedig töltsön be titeket minden örömmel és békességgel a hivésben, hogy bővölködjetek a reménységben a Szent Lélek ereje által.
2Kor 7:4  Nagy az én bizodalmam hozzátok, nagy az én dicsekvésem felőletek; telve vagyok vígasztalódással, felettébb való az én örömem minden mi nyomorúságunk mellett.
Fil 2:2  Teljesítsétek be az én örömömet, hogy egyenlő indulattal legyetek, ugyanazon szeretettel viseltetvén, egy érzésben, egyugyanazon indulattal lévén;
2Tim 1:4  Kívánván téged látni, megemlékezvén a te könyhullatásaidról, hogy örömmel teljesedjem be;
1Ján 1:4  És ezeket azért írjuk néktek, hogy örömetek teljes legyen.
2Ján 1:12  Sok írni valóm volna néktek, de nem akartam papirossal és tintával, hanem reménylem, hogy elmegyek hozzátok, és szemtől szembe beszélhetünk, hogy örömünk teljes legyen.

Héberben az öröm:
          שִׂמְחָה‬  (śiməḥáh)- 1) öröm, jókedv
2) élvezet
3) örömünnep, vígasság



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...