Keresés ebben a blogban

2017. július 26., szerda

Galata levél - stigmák

Pál apostol Galatákhoz írt levelén végigvonul a mondanivaló, miszerint a csoportban felütötte a fejét egy új megfelelési kényszer-szerűség, és icipicit túlmentek azon a tanításon, amit Jézus tanított.
Egy új, el nem várt módon próbáltak közel kerülni Istenhez.
Most nem részletezem mi volt ez, el lehet olvasni, nem hosszú, hat fejezet az egész.
A végén Pál arról beszél, hogy mintegy pecsét gyanánt van rajta a sok seb, a verések nyoma, amiket mind a hitéért kapott.
A stigmákról szoktak úgy beszélni, mint Jézus (vagy emberek) kezén és lábán a szegek nyoma, de én a görög szerint nem így olvasom. Pál konkrétan a verések nyomáról szól a Galata 6, 17-ben.

στίγμα (sztigma)- jel, bélyeg
Mindezen azért is töprengek, mert a vasárnap délelőtti beszélgetésben a Bárkában felmerült a menekült-kérdés, keresztényi hozzáállás, egyebek.
Tudom, milyen szinten fogott el a félelem és hogyan foszlott semmivé a téma kapcsán.
Azt láttam meg, hogy ezt a félelmet csak Isten képes bennem felülírni. Ő ad békességet bármi felől, ha eléviszem.
Ha nincs békességem, az azt jelenti, hogy

  • vagy nem tettem Isten kezébe, 
  • vagy bűn van bennem a dologgal kapcsolatban.
  • az is lehetséges, hogy egy kísértésben vagyok, amit meg kell harcolnom, nem testi fegyverekkel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...