Keresés ebben a blogban

2017. február 5., vasárnap

Például

A héten többször is valahogy Jakab levele 5-höz lyukadtam ki legalább 5 irányból.
Tk. már tegnap meg akartam nézni azt az igét, hogy ne sóhajtozzatok egymás ellen, mert az Isten a bíró... (ez is abban van)
Na mindegy, ma megnéztem, így akadtam a "például" szóra.
ὑπόδειγμα  (hüpodeigma) 
- útmutatás, példa, minta
 Ha már itt tartottam, akkor már megnéztem, hogy mely helyeken szerepel a Szentírásban:

Ján 13:15 Mert példát adtam néktek, hogy amiképpen én cselekedtem veletek, ti is akképpen cselekedjetek.
Zsid 4:11 Igyekezzünk tehát bemenni abba a nyugodalomba, hogy valaki a hitetlenségnek ugyanazon példájába ne essék.
Zsid 8:5 Akik a mennyei dolgok ábrázolatának és árnyékának szolgálnak, amint Isten mondotta Mózesnek, mikor be akarta végezni a sátort: Meglásd, úgymond, hogy mindeneket azon minta szerint készíts, amely a hegyen mutattatott neked.
Zsid 9:23 Annak okáért szükséges, hogy a mennyei dolgoknak ábrázolatai effélékkel tisztíttassanak meg, maguk a mennyei dolgok azonban ezeknél különb áldozatokkal.
Jak 5:10 Például vegyétek, atyámfiai, a szenvedésben és béketűrésben a prófétákat, akik az Úr nevében szólottak.
2Pét 2:6 És  Szodoma és Gomora városait elhamvasztotta, végromlásra kárhoztatta, például tévén azokra nézve, akik istentelenkedni fognak;

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...