Keresés ebben a blogban

2016. augusztus 31., szerda

Uram, Uram

Visszatér ez a történet a maga mondanivalójával együtt. Az alapige a Lukács 6:46
„Miért mondjátok nekem: »Uram, Uram!«, ha nem teszitek meg, amit mondok?”
...kérdezte tőlem Jézus kb. másfél hónapja.
Mikor ennyire gyakori, és sok egyébbel alátámasztott az Ige, amit hallok, akkor meg kell állnom és el kell gondolkoznom, vajon mi akadálya van ennek?
Összegzem:
  • Zsolt 50,23 A ki hálával áldozik, az dicsőít engem, és a ki az útra vigyáz, annak mutatom meg Istennek szabadítását. (augusztus 27) Akarom? Akkor vigyázzak az útra!
  • Az Úr előtt kedves napról is írtam (2016. augusztus 24-én). Ezt mondja az Örökkévaló: „Jókedvem idején teljesítem kérésedet, az üdvösség napján megsegítelek, megőrizlek és megvédelek. Szövetségül adlak a nemzeteknek, hogy állítsd helyre a földet, és helyezd vissza népemet elpusztult örökségébe. (Ézs 49:8) Akarom? 
  • A vasárnapi suliban tanítottam a gyümölcsökről augusztus 21-én. A két testvér példázatában is az, amelyik nem ment dolgozni, mikor megígérte Uramnak szólította az apját a Máté 21,30-ban
  • a 91. Zsoltárban is van egy-két kitétetel. (aug 20.)  Akarom?  Aki...
  • A vetés és aratás törvénye: Galata 6:7 Ne áltassátok magatokat: Istent nem lehet becsapni! Amit vet az ember, azt fogja aratni is! 8 Aki azért tesz valamit, hogy kielégítse a régi természetének kívánságait, annak ez a régi természet romlást és halált fog teremni, és azt is fogja learatni. Aki viszont a Szent Szellem tetszése szerint cselekszik, az a Szent Szellemből arat örök életet. ...Akarom?  Akkor figyeljek mit vetek!
  • Az Apcsel 8:9-ben Simon mágus „magát valami nagynak” (megasz-lásd lentebb) állította be. A 13. versben írtak szerint hitt, bemerítkezett, mégis később egyszerűen meg kellett térnie, mert sötét volt a szíve szándéka. Volt baj vele.
 μέγας  (megasz)
1) nagy, hosszú, magas, hatalmas, bőséges, rendkívüli
2) idős(ebb)
3) erős (hang; szél)
4) öntelt, elbizakodott
5) fontos
6) hatalmasok, pozícióban lévők
7) nagyobb; legnagyobb 
  • Jézus nem ment a saját feje után. Azt tette, ami az Atya előtt helyes volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...