Keresés ebben a blogban

2012. június 7., csütörtök

Isten skatulyában

 Tegnap érdekes dolgot hallottam, ami elgondolkodtatott.
Mégpedig azt, hogy Isten azt mondja az egyháznak (az egész világon), hogy ne zárják Őt be egyfajta dobozba, aminek a határai épp csak akkorák, mint amit mi emberek el tudunk képzelni...
Ma pedig a Róma 10-et olvastam.
Első állomás a 2-3. vers
...Isten iránti buzgóság van bennük, de nem a helyes ismeret szerint. Az Isten igazságát ugyanis nem ismerték, hanem a magukét igyekeztek érvényesíteni, és nem vetették alá magukat az Isten igazságának.
helyes ismeret: ἐπίγνωσις  (epignószisz)
- megismerés, felismerés, megértés, ismeret
 
 Ez a rész azokról szól, akiknek alapvetően megadatott az Isten ismerete.
De ki gondolná, hogy a mai egyház ugyanígy van? Egyszerűen ha a szívünk nem marad lágy az igazi ismeretre, akkor megette a fene. Rögtön a sajátunkat akarjuk majd érvényesíteni.
Annak idején mikor először olvastam a szíriai Naámán történetét, aki hős vitéz volt ugyan, de leprás, ugyanez jutott eszembe. Bosszantott a keményfejű pasi hozzáállása, hogy majd ő megmondja, hogyan gyógyítsák meg!
Figyelj! 
2Kir 5,10-14
Elizeus egy követet küldött hozzá ezzel az üzenettel: Menj, és fürödj meg hétszer a Jordánban, akkor újra megtisztul a tested! Naamán azonban megharagudott, elment, és így szólt: Én azt gondoltam, hogy majd ki fog jönni, elém áll, és segítségül hívja Istenének, az ÚRnak a nevét, azután végighúzza kezét a beteg helyen, és meggyógyít a bélpoklosságból. Szolgái azonban odamentek, és így szóltak hozzá: Atyám, ha a próféta valami nagyot parancsolt volna, azt is megtetted volna. Mennyivel inkább megteheted, amikor csak azt mondta, hogy fürödj meg, és megtisztulsz. Lement tehát, és megmerítkezett hétszer a Jordánban az Isten emberének a kívánsága szerint. Akkor újra tiszta lett a teste, akárcsak egy kisgyermeké.
Semmi nem stimmelt az általa elképzelt gyógyítással. 
Ugyanezt  hallottam ki A Szabkeres Szilágyi Zsolt tanításából.
Most, amikor ennyi baj van, és mindenféle olyan betegség van, ami a testünket és a lelkünket egyaránt megnyomorítja, hogy jövünk mi ahhoz, hogy Istent korlátok közé szorítsuk?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...