Keresés ebben a blogban

2016. március 12., szombat

Egy + egy gondolat Keresztelő / Bemerítő Jánosról

 Lukács evangéliumát tanulmányoztam az olvasónaplóhoz, és egy dolog nagyon elgondolkoztatott.

Akik csak hallottak róla, mind a szívükbe vésték, és azon gondolkoztak: „Vajon mi lesz ebből a gyermekből?” Mert az Örökkévaló kétségtelenül a gyermek felett tartotta a kezét. 
Ekkor még nem tudták, hogy mit jelent ez pontosan János életében. Nem biztos, hogy egy szülő éppen így álmodja meg a gyermeke jövőjét, pedig – ahogy írja, - Isten felette tartotta a kezét. 
Ki vágyna arra, hogy a gyermeke ilyen különös elhívásban részesüljön?
Sáskát, meg erdei mézet eszegetett a pusztában. Fúj! Már a sáska...
Mikor beszólt a helytartónak, hogy tán nem kéne a testvére feleségével kavarnia, börtönbe zárták. (Máté 14:3-11)
Heródiás - az a cafka - simán elkérte a fejét, ezért Heródes levágatta azt.

És mielőtt valakit nagyon meglep a bemerítés szó használata a címben, egy kis magyarázat:
Görögben a keresztel így fest: βαπτίζω (baptidzó)
1) bemerít, alámerít, megkeresztel
2) rituális mosakodást végez
3) mediális alak: alámerítkezik, megkeresztelkedik
Etimológia: βάπτω (baptó) - bemerít, bemárt

Hát ezért...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...